גוגל: אנחנו יכולים לפענח את הכתב הנוראי של הרופא שלכם

כן כן, יש עדיין רופאים שכותבים את המרשמים שלהם במדינות מסוימות - וגם במדינות האלה כתב הרופאים לא קריא. לגוגל יש פתרון

גיקטיים | טכנולוגיה 19.12.2022 | 11:28

צילום מסך מתוך כנס Google For India

אנחנו אמנם כותבים פחות ופחות על נייר, ורוב הכתיבה שלנו כיום היא על מקלדת פיזית או על מסך הסמארטפון שלנו, אבל במדינות נחשלות השימוש בנייר ועט עדיין קיים בהיקף רחב, ורופאים הם כנראה בעלי התפקידים החשובים ביותר שעושים עדיין שימוש בנייר ועט – כשכל טעות או אפילו עיכוב בפיענוח כתב הסתרים הזה, יכולה לפגוע בחיי אדם. גוגל טוענת עכשיו שיש לה פתרון לבעיה הזו, ופיצ'ר חדש שהיא תוסיף לאפליקציה המרשימה שלה עשוי

יזהה את התרופות במרשם שלכם

בכנס שגוגל עורכת בימים אלו בהודו בשם Google For India הודיעה החברה כי במסגרת המאמצים שלהם בתחום ה-ML הכלים שלה יוכלו לפענח מרשמים שכותבים רופאים באופן ידני – כמו שקורה בהודו, למשל. גוגל מסבירה שהיא עובדת עם רוקחים במדינה כדי להבין את כתב היד של רופאים, ולשפר את האלגוריתם שהיא שוקדת עליו.

על פי ההודעה של גוגל בכנס, היא מתכננת להוסיף פיצ'ר ל-Google Lens שיאפשר למשתמשים לצלם את המרשם שקיבלו או להעלות תמונה שלו מהגלריה שלהם. ברגע שיש להם תמונה של המרשם ב-Lens, המערכת תעבד אותה ותזהה את התרופה או התרופות שצוינו במרשם. לפחות לפי ההדגמה של גוגל, נראה שהפיצ'ר החדש יעבוד כמו פיצ'ר ה-Live Text של החברה שמאפשר לכם לחלץ טקסט מתמונות – רק לכתב יד בלתי קריא של רופאים.

לפי בכיר בחברה שהציג את הפיצ'ר, המערכת הצליחה לקחת תמונה של מרשם ובו שלושה סוגי תרופות ולזהות את כל השלושה בהצלחה. עם זאת, הוא ציין כי יש עדיין "לא מעט" עבודה על הפיצ'ר החדש ולא ציין מתי הוא צפוי להגיע ל-Google Lens.

באירוע חשפה גוגל כי הודו היא המדינה עם מספר המשתמשים הגדול ביותר של Lens בעולם, נתון לא מאוד מפתיע בהתחשב בכך שמדובר באחד השווקים הכי חזקים של החברה, עם יותר מחצי מיליארד משתמשים.

גיקטיים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום