גוגל מוסיפה הצפנה מקצה-לקצה בג'ימייל – אבל אתם לא בהכרח יכולים להפעיל את זה

אחרי שכבר איפשרה למשתמשים להצפין קבצים, גוגל מוסיפה את היכולת גם להצפין את המיילים שלכם ב-Gmail

גיקטיים | טכנולוגיה 18.12.2022 | 10:12

מקור: Unsplash

פחות או יותר כולם אוהבים את ג'ימייל, אבל לרבים יש בעיה עם העובדה שהמיילים שלהם לא באמת מוגנים לחלוטין מקריאה של גורמי צד-שלישי. אז עכשיו גוגל השיקה פיצ'ר חדש למשתמשים ב-Gmail: הצפנה מקצה לקצה בצד הלקוח. הפיצ'ר החדש יאפשר לכל משתמש לבחור האם הוא מעוניין להוסיף שכבת הצפנה נוספת על זו שגוגל מאפשרת כבר עכשיו – כדי לשמור בין השאר על מיילים בעלי מידע רגיש.

לא מה שאתם מכירים מוואטסאפ

כדי לקבל גישה לבטא של ההצפנה החדשה, מנהלי חשבון ה-Workspace שלכם – בין אם אלו אתם או אנשים בכירים יותר בחברות שבהן אתם עובדים – צריכים להגיש בקשה לקחת חלק בתוכנית. ברגע שנכנסתם לתוכנית הבטא עבור ההצפנה בצד הלקוח יצוץ לכם – למשל בג'ימייל – סימון של מנעול בפינה הימנית העליונה של המייל.

ברגע שתלחצו עליו תקבלו שתי אפשרויות: הראשונה היא של ההצפנה הסטנדרטית שגוגל מספקת למיילים והשנייה של ההצפנה הנוספת – כשכל שתצטרכו לעשות הוא לבחור להפעיל את המצב הזה והסימון בפינה הימנית העליונה ישתנה למגן כחול המסמן כי עברתם למצב הצפנה.

חשוב לציין כי ברגע שתעברו למצב ההצפנה החדש תוותרו על כמה פיצ'רים – כמו היכולת להוסיף חתימה, אמוג'יז (מי משתמשים באמוג'יז באימייל? העובדים של וולט?) ובפיצ'ר ה-Smart Compose הנחמד של ג'ימייל – בין השאר כי גוגל לא יכולה לראות מה אתם כותבים במייל הזה ולכן לא יכולה להציע לכם השלמות טקסט.

גוגל אמנם לא ציינה זאת בפוסט בבלוג שלה על הפיצ'ר החדש, אבל אישרה לכלי תקשורת בחו"ל כי הפיצ'ר החדש לא יוגבל רק לשימוש בתוך הארגונים ששילמו לה עבור Workspace, וניתן יהיה לשלוח גם מיילים למשתמשים חיצוניים לארגון. זאת, בין השאר, מכיוון ששיטת ההצפנה שהוסיפה – S/MIME – מבוססת על סטנדרט הקיים גם בשירותי מייל אחרים.

חשוב כמובן לציין כי בניגוד לאפליקציות הודעות מסוימות כמו סיגנל או וואטסאפ, המגיעות עם הצפנה מקצה לקצה (E2EE) שבמסגרתה המידע מוצפן ומפוענח רק על מכשירי הקצה, ההצפנה שגוגל מאפשרת שונה. גוגל לא מקבלת גישה לתכנים המוצפנים, כיוון שהשליטה במפתחות ההצפנה (או האם הפיצ'ר בכלל יופעל אצלכם) מותנית אך ורק במנהלי חשבון הוורקספייס שלכם. בנוסף, אותם מנהלים שולטים במפתחות ההצפנה ואלו יכולים תמיד לגשת גם למידע שבחרתם להצפין, אז זה גם דבר שצריך לקחת בחשבון.

חשוב לציין כי זו לא הפעם הראשונה שגוגל מאפשרת שכבת הצפנה נוספת למשתמשי Workspace, ובשנה שעברה הוסיפה את היכולת לעשות זאת גם עבור קבצים רגישים ב-Google Drive של הארגון. מאז הרחיבה גוגל גם את יכולת ההצפנה גם לשיחות Meet והיא בוחנת את הפיצ'ר בבטא גם עבור לוח השנה שלה.

מנהלי הוורקספייס של הארגון שלכם? אתם יכולים לבקש להירשם לבטא של הפיצ'ר החדש – הרלוונטי בעיקר לחשבונות של אנטרפרייז – עד 20 בינואר 2023. הפיצ'ר זמין כעת בגרסת הווב של ג'ימייל וצפוי להגיע בעדכון הקרוב גם לאפליקציות אנדרואיד ו-iOS שלו.

גיקטיים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום