דיווח: יריב לוין ביקש גיבוי מנתניהו וסורב "לא מתרשם מזה"

ח"כ יריב לוין שימונה בבוקר ליו"ר הכנסת הזמני התעמת עם נתניהו סביב הרפורמות שהוא מתכנן במערכת המשפט לכשייכנס למשרד המשפטים. לוין ביקש מראש הממשלה המיועד גיבוי למהלכים אך סורב ויתכן כי יוותר לבסוף על התפקיד הבכיר אם לא יוכל להגשים את תכניותיו

קובי עוזיאלי | פוליטי 12.12.2022 | 20:48

נתניהו ויריב לוין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למרות שח"כ יריב לוין נחשב לאדם הקרוב לו והאמין ביותר לבנימין נתניהו, בין השניים ישנם חילוקי דעות סביב תכניותיו של יריב לוין במערכת המשפט. לפי דיווח הערב של מיכאל שמש ב'כאן 11' שמש אמר לנתניהו שהוא נערך למכתבי התפטרות מ-15 שופטי העליון ולא מתרשם מזה. אך ביקש הבטחה לגיבוי מנתניהו וסורב.

בשיחה המתוחה שהתקיימה בין לוין לנתניהו בנוגע למינויו של לוין לשר המשפטים, הבהיר לוין שיבצע את הרפורמה שלו במלואה אם ימונה לשר משפטים, שכוללת שינוי דרמטי בשיטת הבחירה של שופטי העליון. לוין רוצה להעביר את בחירת השופטים לפוליטיקאים בדומה למתרחש בארה"ב. נתניהו סרב להתחייב לתת גיבוי לרפורמה. וביקש מלוין לבצע את הרפורמה באופן חלקי. לוין סרב והבהיר שזה הכל או שיוותר על התפקיד.

יריב לוין: "אם אני אשנה את שיטת בחירת השופטים, יתכן שאקבל 15 מכתבי התפטרות. אני לא מתרשם מזה".

נתניהו: "אולי תשנה את השיטה רק בנוגע לחלק מהשופטים".

יריב לוין: "אתה זוכר למה סרבתי בפעם הקודמת לקחת את משרד המשפטים".

לוין הכחיש את הפרטים ואילו לשכת נתניהו סירבה להגיב.

מוקדם יותר היום דיווח שמש ברשת ב' כי קיימת מתיחות בלשכת נתניהו בימים האחרונים לקראת ההחלטה על חלוקת התיקים: יועצי נתניהו טוענים שיריב לוין יו"ר הכנסת המיועד "אינו נאמן" כהגדרתם ומאשימים אותו שהתנהלותו פגעה בנתניהו.

לדבריו, בימים האחרונים פעלו היועצים נגד מינוי של לוין ליו״ר קבוע של הכנסת. המתקפה נגד יו״ר הכנסת הזמני לוין מגיעה גם מצד ח"כים בליכוד ומשפיעה על היחס אליו בלשכה. לוין נעדר מפגישות של נתניהו עם ח״כים וגורמים נוספים שבהם היה משתתף בדרך כלל, בשבוע האחרון.

נזכיר כי בלשכת נתניהו טענו שיועציו - צחי ברוורמן ואיקי כהן נשלחו לפוליגרף בשבוע האחרון אחרי שחברות כנסת האשימו אותם בהדלפות מתוך החדרים הסגורים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום