בליכוד אישרו את הצעת נתניהו: יריב לוין ימונה ליו"ר הכנסת הזמני

יריב לוין ישמש כיו"ר הזמני עד להחלטה על זהות יו"ר הכנסת הקבוע מטעם הליכוד, כך נקבע הערב בהצעה טלפונית שנערכה בסיעה ● במענה לחששות כי מדובר בניסיון אפשרי להתחמק מתפקיד שר המשפטים, בהצעה נאמר כי היו"ר הזמני מתחייב להתפטר עם כינונה של הממשלה

עכשיו 14 | פוליטי 11.12.2022 | 21:03

יריב לוין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סיעת הליכוד אישרה הערב (ראשון) פה אחד בהצבעה טלפונית את בקשת יו״ר הליכוד וראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו למנות יו״ר כנסת זמני. על פי החלטת נתניהו מי שיכהן בתפקיד הוא חבר הכנסת יריב לוין.

במענה לחששות של חברי הליכוד שמדובר בניסיון אפשרי של לוין להתחמק מתפקיד שר המשפטים, בהצעה שהוקראה לחברי הסיעה נאמר כי היו"ר הזמני מתחייב להתפטר עם כינונה של הממשלה.

כזכור, ביום שישי האחרון השיב הנשיא הרצוג לבקשתו של נתניהו על הבקשה להארכת התקופה להרכבת הממשלה במכתב המאשר את הארכה בעשרהימים נוספים: "הנני מאשר קבלת מכתבך מיום חמישי י"ד בכסלו התשפ"ג, ה-8 בדצמבר 2022, ובו בקשה לקבלת ארכה לתקופת הרכבת הממשלה. תכלית הסעיפים העוסקים בהרכבת הממשלה בחוק יסוד: הממשלה היא להביא לכינון ממשלה שתזכה באמון הכנסת, וזאת בהקדם האפשרי", כתב הרצוג בהחלטתו.

עוד הוא הוסיף וכתב כי: "בהתאם לכך, לאחר שהצגת בפני את הצורך בהארכת תקופת הרכבת הממשלה, ועל מנת לפעול בהתאם לתכליתו של החוק, החלטתי, מכוח הסמכות שניתנה לי על פי סעיף 8 לחוק יסוד: הממשלה, להאריך את התקופה הנתונה לך לשם מילוי תפקיד הרכבת הממשלה ב-10 ימים, עד ליום רביעי, כ"ז בכסלו התשפ"ג, 21 בדצמבר 2022".

עכשיו 14

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום