מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הושק המאגר הישראלי שיעצור את הספאם בטלפון שלכם. כך זה עובד

ייאסר בחוק על חברות לפנות עם הצעות שיווקיות ומכר למספרי טלפון שנמצאים במאגר

הושק המאגר הישראלי שיעצור את הספאם בטלפון שלכם. כך זה עובד
אילוסטרציה צילום: unsplash

אתם אולי אלופי העולם בהתחמקות משיחות ספאם, אבל רוב הסיכויים שזה בזכות אפליקציות כמו TrueCaller שעושות עבורכם את העבודה. מאגר חדש של הרשות להגנת הצרכן ינסה לחסוך את הצורך באפליקציות כאלו, כשכל שתצטרכו לעשות הוא להשלים שני שלבים פשוטים בחצי דקת עבודה.

כמה קליקים ואתם מסודרים

מאגר "אל תתקשרו אליי" של הרשות להגנת הצרכן עלה לאוויר. המאגר נועד עבור כל אדם בישראל המעוניין לצמצם את מספר השיחות שהוא מקבל מגורמים מסחריים, AKA ספאמרים שמתקשרים אליכם ומספרים לכם שזכיתם במתנה – שאותה תקבלו רק אם תשלמו על מינוי חודשי או שקר אחר.

המאגר אנונימי לחלוטין ומאפשר לכם בכמה לחיצות להפוך לחלק מהמאגר. כל שתצטרכו לעשות הוא לבחור להכניס את מספר הטלפון שלכם, לציין אם מדובר במספר נייד או נייח (אם אתם בני 50+ או בומרים בנפשכם) ולהזין את מספר הטלפון. לאחר שתבחרו להמשיך הלאה תקבלו קוד אימות לנייד, הזינו אותו וסיימתם – אתם חלק מהמאגר. באתר תוכלו גם להסיר את המספר שלכם (אלוקים יודע למה תרצו לעשות את זה) ולבדוק אם הוא הוכנס בעבר.

הקמת המאגר אושרה לראשונה עוד בנובמבר 2020 על ידי ועדת הכלכלה, ובשנתיים האחרונות פעלו ברשות להגנת הצרכן על הקמת המאגר (הייתה קורונה ואיזה 15 מערכות בחירות תוך כדי, אז נעשה להם הנחה על הזמן הרב שלקח). המאגר אמור, על הנייר, להגן עליכם מקבלת שיחות שיווקיות בעתיד – אך תמיד ייתכנו הפרות מצד הספאמרים. כאן נכנסת לתמונה הרשות להגנת הצרכן, במקרים של הפרות מצד חברות הטלמרקטינג, ניתן להגיש באתר המאגר תלונות נגד אותן החברות ואלו יוכלו להיקנס בעשרות אלפי שקלים על כל הפרה כזו – מה שאמור להיות גורם מרתיע מספיק כדי לשמור על כל מי שנרשם למאגר.

חשוב לציין כי ההרשמה למאגר לא מיידית, וייקחו 15 ימים עד שתהיו מוגנים סופית מפני שיחות ספאם – כך לפי האתר שהעלתה לאוויר הרשות להגנת הצרכן. ברשות גם מציינים כי בקשות לתרומות, שיחות של תעמולת בחירות וסקרי דעת קהל אינם חוסים תחת חוק הספאם ולא תוכלו לברוח מהן בעזרת ההרשמה למאגר. בנוסף ציינו כי לא תוכלו לברוח משיחות מול גורמים מסחריים שלהם נתתם הסכמה להתקשר אליכם, בין אם אלו חברות האשראי שלכם, הבנק וכדו'.

גיקטיים

 צבע אדום

art