פניית פרסה: טסלה מחזירה את הרדארים לרכבים שלה

אחרי שדיווחה מוקדם יותר השנה על רכב ראשון שיוצר בלי אף חיישן מלבד מצלמות, נראה שטסלה בדרך לוותר על החזון שלה

גיקטיים | רכב ותחבורה 8.12.2022 | 20:30

תמונה: טסלה

בשנים האחרונות טענה טסלה שהיא יכולה לאפשר יכולות ניווט ונהיגה מתקדמות ואוטונומיות בעזרת סט מצלמות בלבד – ללא צורך במערכות מבוססות רדאר כמו ברכבים מתחרים. אבל מדיווח חדש שלה לרשויות בארה"ב, נראה שהיא כבר קצת פחות בטוחה בכך או לכל הפחות צריכה לפייס איזה רגולטור או שניים.

אחרי שכבר נפטרה מכל החיישנים הנוספים

טסלה הודיעה לרשות התקשורת הפדרלית (FCC) כי תחזיר לרכביה שייצאו לשוק החל מהחודש הבא את הרדאר. מדובר בשינוי משמעותי מהאופן שבו מתנהלת טסלה בשש השנים האחרונות, כשהיא שבה וטוענת שהיתירות (redundancy) שלה מאפשרות הסתמכות על מערכות צילום וראייה ממוחשבת, בדומה לטכנולוגיה של מובילאיי הישראלית.

לאורך השנים הסירה טסלה מרכביה את הרדאר הקדמי שהיה חלק ממערכות ה-Autopilot שלה, ורק השנה הכריזה כי ייצרה רכב הראשון בלי חיישנים על-קוליים ומסתמך אך ורק על מצלמות. ההכרזה הזו היתה חלק מחזון Tesla Vision – הרצון של טסלה להסתמך על מחשב-על בשם Dojo – שאותו היא מפתחת בשנים האחרונות, וישמש לעיבוד המידע ממצלמות הרכבים ויספק עבורם את יכולות ה-Autopilot ומצב הנסיעה האוטונומית המלא (FSD).

בשנה שעברה מסר מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, כי "הבטיחות תהיה גבוהה יותר על ידי שימוש במצלמות בלבד על פני השימוש במצלמות ורדאר, ולא להיפך". לדבריו היכולות של טסלה בשימוש במצלמות הפך למוצלח כל כך, שהוספת הרדאר רק פוגעת בו. חשוב לציין כי הוא אמר בעבר כי טסלה תשתמש ברדאר אם הוא יהיה "בעל רזולוציה גבוהה מאוד".

מהמעט שידוע על הרדאר החדש של טסלה, כפי שעולה מהמסמכים של ה-FCC ובקשתה של טסלה לשמור על חשאיות בנושא, נראה שאכן מדובר ב"רדאר ברזולוציה גבוהה". על פי ההערכות של גורמים בתעשייה ששוחחו עם כלי תקשורת בינלאומיים, המטרה של הוספת הרדאר היא – כצפוי – עבור מערכות הסיוע לנהג (ADAS).

החקירות שאולי הובילו לזה?

טסלה אמנם לא מציינת זאת, וכנראה לעולם לא תציין זאת, אבל המהלך הזה מגיע בזמן שטסלה נחקרת על ידי כמה גורמים בארצות הברית בעקבות תאונות שביצעו רכביה במצב Autopilot. ישנה חקירת המנהל הפדרלי לבטיחות בכבישים המהירים שקמה אחרי 11 תאונות במעורבות טסלה שפעלה במצב Autopilot ופגעה ברכבי חירום חונים – כשהמספר הזה כבר קפץ ל-16 תאונות תוך שנה. לפני כחודשיים דווח גם על חקירה פלילית ראשונה נגד טסלה בחשד שזו הוליכה שולל משקיעים ולקוחות באופן שבו הציגה את מצב ה-Autopilot והיכולות שלו.

 

 

גיקטיים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום