ראש הישיבה: "חוק הגיוס לכל הפחות כמו שהיה בחוק טל"

במכתב ששיגר לאחד מראשי הישיבות החשובים בארה"ב, גילה ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן את דעתו אודות ההסכמות לגבי חוק הגיוס המתגבש | "הדבר הנכון הוא להשיב את המצב לקדמותו, לכל הפחות כפי שהיה בחוק טל, בלי מכסות כלשהן ח"ו של בני ישיבות", כתב | המכתב המלא

אברמי פרלשטיין | חרדים 8.12.2022 | 17:30

ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן | צילום: נתי אמרגי

ברקע המגעים ההולכים ונשלמים כחלק ממסגרת ההסכמים הקואליציוניים בין 'יהדות התורה' למפלגת 'הליכוד', ולאור העובדה שטרם גובש מסמך העקרונות הסופי בנושא חוק הגיוס העומד בימים אלו במרכז הדיון הציבורי ברחוב החרדי, נחשף מכתב של ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן - מזקני חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', אותו שיגר לאחד מגדולי ראשי הישיבות בארה"ב בו הוא מגלה את דעתו בעניין הפתרון הרצוי שיוביל לסיום סאגת חוק הגיוס.

את מכתבו פותח ראש הישיבה וכתוב כי "בס"ד ג' כסליו תשפ"ג לכבוד ידידי, הגאון הגדול המפורסם ראש הישיבה רבי ... שליט"א. אחר דש"ת מעבר לים, בכל הכבוד. קיבלתי את מכתבתכם בימים האחרונים, ודה"ת שמחים ומאירים ויש לי להעיר לכם על זה. וחסד ה' עלי, כי בעת האחרונה, לא חשתי בטוב ה' ירחם. ובס"ד הוקל לי קצת".

ראש הישיבה מתייחס לבחירות ולמגעים הקואליציוניים, וכותב: "ולשאלת כת"ר על הנעשה בארה"ק. ב"ה היתה סיעתא דשמיא מרובה בהרמת קרן התורה והיהדות, בבחירות שנערכו בחודש שעבר. ועל אף שטרם הושלמו הצדדים להקמת הממשלה לטובת מחנה היראים לדבר ה', אקווה שבס"ד יבוא הכול וכל אחד על מקומו בשלום, ובפרט ענין גיוס בני הישיבות שזה עיקר העיקרים, שזה קיום התורה והיהדות. ונכון לכתחילה בס"ד".

וכאן מביע ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן את דעתו בנושא גיוס בני הישיבות: "להשיב המצב לקדמותו, לכל הפחות כפי מה שהיה בחוק טל בלי מכסות כלשהן ח"ו של בני ישיבות, וכפי שהסכימו בזה בשעתו גדולי התורה רבנן קדמאי זצ"ל".

בסוף דבריו מציין הגרמ"צ: "ואני סומך על השלוחים כי יעמדו על העניין בכל עוז, וה' יהיה בעזרינו על דבר כבוד שמו".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום