כינוס אדיר של מאות שומרי מצוות בדרום אמריקה

כינוס ענק של קהילות יהודיות שומרות מצוות בדרום אמריקה נערך בבואנוס איירס. המפגש ריכז יותר מ-500 משתתפים במלון במרכז בואנוס איירס למשך שלושה ימים. בין המטרות: "חיזוק הקשר בין קהילות דרום אמריקה עם הקהילה היהודית בישראל וארה"ב"

יענקי פרבר | חרדים 5.12.2022 | 15:54

הרב המרה בנאום בכינוס | צילום: באדיבות המצלם

כינוס ענק שאורגן על ידי סיעת ארץ הקודש מההסתדרות הציונית, הביא לראשונה קהילות שומרי מצוות בדרום אמריקה להתכנס יחד במשך שלושה ימים בבואנוס איירס. למעלה מ-500 איש, המשתייכים ל-50 קהילות, שסיכמו לעבוד יחד בפרויקטים ויוזמות לטובת הקהילות.

"מטרת הפגישה חסרת התקדים הזו הייתה לחגוג את הצמיחה של קהילות שומרי תורה ומצוות של דרום אמריקה בכלל, ושל ארגנטינה, בפרט. המטרה של ארץ הקודש היא ללוות ולתמוך בצמיחה המשותפת הזו באזור, חיזוק הקשר בין קהילות דרום אמריקה עם הקהילה היהודית בישראל וארה"ב", אמר הרב אליהו המרה לאתר infobae, נשיא ועד הקהילות היהודיות במדינות דרום אמריקה.

"הוועידה סיפקה מסגרת מוסדית נהדרת לגיבוש הפרויקט ולקידום דרך של עבודה משותפת, המבוססת על שיתוף פעולה, אחדות ותחושת קהילתיות", אמרה הרב המרה בתום המפגש, בו השתתפו נציגי קהילות שומרי תורה ומצוות מישראל וארצות הברית.

האירוע, התקיים בין ה-2 ל-4 בדצמבר במלון שרתון בבואנוס איירס, ואורגן בתמיכת המחלקה לפריפריה ומעורבות בתפוצות ההסתדרות הציונית העולמית, ובהשתתפות הרב פסח לרנר, נשיא סיעת ארץ הקודש.

באירוע השתתפו שגריר ישראל בארגנטינה, אייל סלע; נשיא ארגון 'אמיה' (AMIA), עמוס ליצקי, נציגת ההסתדרות הציונית העולמית והסוכנות היהודית גבריאלה גלזמן; נשיא קרן קיימת לישראל, דניאל לו, המזכיר הכללי של ההסתדרות הציונית בארגנטינה, פדריקו נמצקי; סגן נשיא ארגון CUJA, איגנסיו סטוטווינר והרב ד"ר פישל שלאג'ן.

"המפגש הראה את האחדות הגדולה שיש בין הקהילות", אמר הרב אליהו המרה, שהיה אחד הדוברים המרכזיים בסעודת מלווה שהתקיימה במוצאי שבת האחרון, "מגפת הקורונה הראתה את הצורך באחדות בין כולם כדי לעזור לאחרים, אנחנו צריכים לאחד כוחות וליצור אינטראקציה עם אחרים כדי להשיג את היעדים", סיכם.

בכינוס הוחלט בין היתר על חיזוק הזהות היהודית וערכי התורה בישראל ובתפוצות, לקדם את פיתוחן של תוכניות חינוכיות יהודיות, לתמוך וללוות תלמידי ישיבות ומדרשות מדרום אמריקה בישראל, והעצמת מנהיגי קהילה צעירים בקהילות שומרי המצוות שלהם.

"מטרת ארץ הקודש היא להקים בסיס פעילות ואיחוד בין כל הקהילות היהודיות שומרות המצוות בעולם, במטרה ללוות ולדאוג לצרכיהן ולהשיג קשר קבוע עם המצב הקיים בישראל ובכל העולם היהודי", אמר הרב אליהו המרה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום