"אנשים לא יודעים שהם יכולים להרוויח כסף מהמשכנתא"

מה עושים עם הריבית הגבוהה על המשכנתא? מומחה הפיננסים מני גרינבאום מסביר על מספר אופציות שייתכן ולא חשבתם או ידעתם עליהן • כל הפרטים המסקרנים בכתבה שלפניכם

שיווק ופרסום | תוכן שיווקי 5.12.2022 | 10:34

משכנתא | צילום: Yossi Zamir/Flash90

עליית הריביות על המשכנתאות ומחירי הדירות שנוסקים, הובילו חלק גדול מהציבור להתייאש מלרכוש דירה כאשר חלק אחר נאלץ לסגור את החודש בדוחק רב, עם לחץ עצום של הוצאות.

מבדיקה שערכו התאחדות יועצי המשכנתאות עולה כי העלאת הריבית האחרונה ייקרה את ההחזר החודשי במשכנתא ב745 שקל בממוצע, זאת על פי חישוב שמתבסס על משכנתא של מיליון ₪ לתקופה של 25 שנה, כאשר 40% ממנה צמוד לריבית הפריים.

מני גרינבאום, בעלי חברת היזמות והפיננסים 'מני גרופ' משתף במספר דרכים מפתיעות איתן ניתן להתמודד עם עליית המחירים הדרסטית וההוצאה החודשית הכבדה שהיא גוררת.

"ישנן מספר אפשרויות שעומדות בפני לוקחי משכנתא" מסביר בשיחה מיוחדת. "האופציה הראשונה היא פשוט לפרוס מחדש את המשכנתא לתקופה מסוימת. ההשערה בקרב כל היועצים והמומחים בתחום היא כי בסוף יחול איזון והמחירים יחזרו להיות שפויים. לכן הצעד הנכון הוא לצמצם את ההוצאה החודשית על ידי פריסה יותר ארוכה ויותר נוחה שתעזור לשרוד את העלייה הדרסטית".

לדבריו "כדי לעשות זאת בצורה נבונה יש לפנות למומחה בתחום על מנת שידע כיצד לפרוס מחדש את המשכנתא בצורה המדויקת והנכונה ביותר וכדי להסביר עבור הלקוח את ההשלכות של צעד כזה".

גרינבאום מציג אפשרות נוספת ו"נועזת" מעט יותר.

"ללקוחות המחזיקים ברשותם נכס (גם נכסים משועבדים) ורוצים ליטול הלוואה נוספת עד 85 אחוזים מערך הנכס לשם השקעה, שיפוץ, חתונת ילדים וכדו' ומפחדים לעשות צעד זה בעקבות עליית הריבית בשנה האחרונה, ישנה אפשרות ליטול משכנתא לכל מטרה  שאני מאוד ממליץ עליה ובאופן אישי גם מתנהל על פיה, ומשכנתא זו מאפשרת לא רק למנוע הפסד בלקיחת משכנתא אלא אף להרוויח ממנה", אומר במפתיע.

"אם לצורך הדוגמה לקוח מעוניין במשכנתא של מיליון ש"ח, אני מציע לו לקחת מעט יותר מהסכום הזה ולשים את הכסף בקופת השקעה שעל פי התחזיות הכי סולידיות תניב באזור שישה עד שבעה אחוזי רווח. כנגד זה אנחנו לוקחים הלוואת בלון בסכום דומה, בריבית בעלת תנאים טובים ונמוכים יותר מאשר הרווח הצפוי לו כך לוקח המשכנתא מנצל את עלית הריבית לטובתו וחוסך אלפי שקלים בחישוב הכללי של ההחזרים".

"אני מציע לא להתייאש מראש מעלויות המשכנתא", מעודד, "אלא לחשוב מחוץ לקופסה ולהשתמש בכל הכלים על מנת להתאים עבור כל משפחה את המשכנתא שמתאימה עבורה גם בימים אלו".

מעוניינים במשכנתא עם תנאים אטרקטיביים במסלול משתלם? השאירו פרטים וניצור עמכם קשר>> 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום