המשקה היהודי המפורסם הוכר במורשת עולמית של אונסק"ו

הוועדה של אונסק"ו לשמירה על המורשת התרבותית הבלתי מוחשית, שהתכנסה ברבאט מרוקו, רשמה 47 אלמנטים שהוגשו על ידי 60 מדינות ברשימות המורשת התרבותית הבלתי מוחשית

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 5.12.2022 | 12:46

אילוסטרציה | צילום: unsplash

ברנדי שזיפים של סליבוביץ המזוהה באופן מסורתי על ידי יהודים, התווסף לרשימת הפריטים של האו"ם עם "מורשת תרבותית בלתי מוחשית". ההחלטה התקבלה בוועידת אונסק"ו במרוקו בסוף השבוע, שבה צרפת הצליחה לפעול למען הכללת הבאגט ברשימה. לא יהודים הובילו את הבקשה להכיר את הברנדי, אלא סרביה, שמובילה את ייצור המשקה, כפי שהיא נמצאת בחלק גדול מהבלקן, מזרח ומרכז אירופה.

הוועדה הבין-ממשלתית של אונסק"ו לשמירה על המורשת התרבותית הבלתי מוחשית, שהתכנסה ברבאט מרוקו בין ה-28 בנובמבר ל-3 בדצמבר, רשמה 47 אלמנטים שהוגשו על ידי 60 מדינות ברשימות המורשת התרבותית הבלתי מוחשית, שם הוחלט כי סליבוביץ יהיה חלק מהאלמנטים של התרבות של אונסק"ו.

סרביה היא המדינה שבו יהודים קיבלו את המשקה לראשונה, כל לדברי מרטין ווטרובה, פרופסור שמחקרו כלל את ההיסטוריה של סליבוביץ והלך לעולמו ב-2019, כך דווחה סוכנות הידיעות JTA. כשהגיעו יהודים מאירופה לאמריקה, הם הביאו עימם את סליבוביץ, וזה הפך מהר מאוד לחלק מהקהילה היהודית.

כיום, חלק ניכר מהסליבוביץ הנמכר בארצות הברית משווק לצרכנים יהודים, בדרך כלל סביב חג הפסח כי המשקה כשר לפסח. למרות שהפופולריות שלו דעכה, עדיין ניתן למצוא אותו על שולחנות בקידוש בבית הכנסת, והוא נשאר בזיכרון התרבותי של יהדות אמריקה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום