מתיחות במערך הגיור: הרכבים מונו ללא אישור הרב הראשי - ובוטלו

ראש מערך הגיור קידם בדחיפת מנהל המערך הרכבי בתי הדין ומינה אותם ללא ידיעת הרב הראשי - והם בוטלו לאחר שהייעוץ המשפטי הודיע שהדבר נמצא בסמכותו הרה"ר. הרב לאו צפוי למנות הרכבים אחרים בקרוב. ברקע: המו"מ הקואליציוני, ומינוי ראש מערך חדש | כל הפרטים

יאיר כלפה | פוליטי 30.11.2022 | 22:34

הרב לאו/הרב ברונר | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

מערך הגיור, שנמצא בימים אלו בדיונים במשא ומתן הקואליציוני, כבר עובד תקופה ארוכה בצל מתיחות בין ראש המערך לרב הראשי הרב דוד לאו, המשמש כנשיא בית הדין, שהגיעה לפני מספר שבועות לשיא.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ראש המערך הרב בניהו ברונר, המשמש כממלא מקום ומונה לתפקיד על ידי השר לשירותי דת הקודם מתן כהנא, קידם הרכבי בתי דין לגיור ומינה אותם לפני כחודש - מה שהוביל לזעם בלשכת הרב לאו.

בלשכת הרה"ר טענו שזה לא בסמכותו של הרב ברונר למנות, ולאחר שפנייה הוגשה ללשכה המשפטית, הייעוץ קיבל את העמדה וביטל את המינויים בטענה שהם רק בסמכות נשיא בית הדין.

מתן כהנא, מינוי הרב ברונר יצר מתיחות | צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90.

גורמים המעורים בפרטים אומרים ל'בחדרי חרדים' כי מי שדחף את הרב ברונר לבצע את מינויי ההרכבים הוא מנהל המערך יוחאי רביבו, ששימש עד לכניסתו לתפקיד כראש לשכתו של כהנא. אלא שכאמור המינויים נעצרו, מה שיצר בלאגן בלשכה.

הרב לאו צפו למנות בימים הקרובים הרכבים חדשים לבתי הדין, כפי שקבע הייעוץ המשפטי, במקום אלו שמינה ראש המערך. הסאגה מגיעה בצל השינוי שצפוי במערך הגיור, במסגרת המשא ומתן להקמת ממשלה.

גם בש"ס וגם ב'ציונות הדתית' מעוניינים לקבל שליטה על מערך הגיור. כך או כך הרב ברונר, שכאמור העובדה שכהנא מינה אותו גרמה למתיחות מול הרב לאו, צפוי לסיים את תפקידו, לאחר שכהונתו הוארכה מעבר למקובל בעקבות תקופת הבחירות - כך שגם מינוי ראש מערך חדש עומד על הפרק במו"מ.

מטעם הרב ברונר ויוחאי רביבו לא נמסרה תגובה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום