מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

5 חיילים הכו פעיל שמאל והושעו | בן גביר: "לבדוק שלא התגרו"

מח"ט גבעתי הודיע כי החליט להשעות חמישה לוחמים ומפקדים בשל התקרית האלימה שהתרחשה בערב שבת בחברון בשעה שהגיעו למקום פעילי שמאל | השר לביטחון לאומי המיועד איתמר בן גביר קרא למשטרה לבדוק האם אנשי השמאל הקיצוני התגרו בחיילים ופגעו בהם

5 חיילים הכו פעיל שמאל והושעו | בן גביר: "לבדוק שלא התגרו"
חייל מתעמת עם פעיל שמאל בחברון צילום: רשתות חברתיות

חמישה לוחמים ומפקדים הושעו בסוף השבוע מפעילות לאחר אירוע תקיפת פעילי השמאל בחברון. זאת, לאחר שפעילי השמאל הגיעו לעיר ל"ביקור סולידריות" כהגדרתם, עם משפחות פלסטיניות, בעקבות האירועים האלימים שהתרחשו במקום בשבוע שעבר בשבת "חיי שרה". באחד התיעודים מהמקום נראים חיילי צה"ל כשהם מכים פעיל שמאל, כשהוא שרוע על הרצפה. בתיעוד נוסף, נראה חייל כשהוא צועק לעבר אחד הפעילם: "בן גביר יעשה פה סדר, נגמר". בסרטון אחר הוא תועד אומר לעיתונאי אלי ביתאן: "אני לא אוהב שמאלנים, אני אשבור לכם את הצורה".

הלוחמים שתועדו והושעו טענו כי ברגעים שקדמו לעימות המצולם ביקשו מפעילי השמאל לעזוב את המקום כמה פעמים. לפי גורמים בצה"ל, הלוחמים בכוח הסבירו בתחקיר הראשוני שנערך להם כי למקום הגיע אוטובוס עם חרדים שביקשו להצטלם איתם - ואז הגיעו הפעילים והתגרו בהם ואף תקפו אותם. לפי גרסת הלוחמים, פעילי השמאל נקטו בפרובוקציה כלפי אחד הלוחמים, ולכן הוא הגיב באמירות התמיכה בשר לביטחון לאומי המיועד בן גביר.

בהודעת דובר צה"ל נכתב כי "התנהלות החיילים חמורה והאלימות שהופעלה אינה עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל ובכלל זה ערך הממלכתיות. האירועים יתוחקרו ע"י מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס. אירוע האלימות ייחקר על ידי המשטרה הצבאית, עם סיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. הלוחמים המעורבים הושעו מפעילות מבצעית עד לתום החקירה".

חבר הכנסת איתמר בן גביר הגיב: "אני מכיר את אנשי השמאל הקיצוני שמגיעים לחברון, הם מתעללים בחיילים, מבזים אותם, מקללים אותם, והרבה מאוד פעמים תוקפים אותם. אני קורא למשטרה לבדוק האם במקרה הזה אנשי השמאל הקיצוני לא התגרו בחיילים ופגעו בהם".

יחד עם זאת אומר ח"כ בן גביר: "אין מקום לפגיעה באנשי שמאל קיצוני על רקע דעותיהם זה ברור, אך מאידך גיסא יותר מידי פעמים שאנשי שמאל מצלמים רק חלק אחד של העימות. קורא למשטרה למצות את החקירה ולבדוק וככל שיסתבר שאנשי שמאל פגעו ותקפו חיילים יש לעצור אותם מייד".

הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיב לאירועים: "האירועים חמורים ביותר ומנוגדים לערכי צה״ל ולפקודותיו. מפקדי צה״ל וחייליו נדרשים לבצע את המשימות בנחישות ובאופן מיטבי תוך שמירה על ערך כבוד האדם וממלכתיות. מקור עוצמתו של צה"ל הוא בהיותו צבא מקצועי ומשימתי, ערכי וממלכתי".

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art