מרדכי הלפרין: באופן חמור, משפחת קוגן בישראל לא עודכנה לא מהמוסד ולא ממשרד החוץ ולמעשה מאף גוף ממשלתי כלשהו על מה שהתרחש עם צבי - אלא שמעה על כך מהתקשורת. כעת חוברו עם החמ"ל במשרד החוץ.
בום: טסלה מורידה מחירים לשני דגמים שלה
לפי פרסומים בסין, הוזילה טסלה השבוע שני דגמי ליבה - טסלה 3 וטסלה מודל Y במטרה לסייע ליצרן להתמודד עם מה שמוגדר בסין כ"אי עמידה ביעדי מכירות"
טסלה הוזילה השבוע שני דגמי ליבה - טסלה 3 וטסלה מודל Y במטרה לסייע ליצרן להתמודד עם מה שמוגדר בסין כ"אי עמידה ביעדי מכירות".
ע"פ הדיווח ב'כלכליסט', מחירה של טסלה 3 בגרסת הבסיס הוזל בכ-2,000 דולר ומחירה כעת הוא כ-37 אלף דולר. טסלה 3 DUAL MOTOR הוזלה בשיעור של 2,500 דולר ומחירה כעת הוא כ-49 אלף דולר. במקרה של טסלה מודל Y, גרסת הבסיס (בעלת הנעה אחורית, אינה משווקת בישראל) הוזלה ב3,900 דולר ומחירה כעת הוא כ-40,500 דולר (שהם כ-289 אלף יואן).
רכב טסלה. אילוסטרציה | צילום: אנספלש.ב'כלכליסט מסבירים כי להוזלות של טסלה בשוק הרכב הסיני יש מספר סיבות. בעוד שבטסלה 3 מדובר באמצעי להגדלת המכירות, בטסלה מודל Y מדובר במהלך לקראת שינוי רגולטורי: כיום הממשל הסיני מעניק סובסידיות לרוכשי רכב חשמלי במחיר של עד 300 אלף יואן. אך החל מינואר הקרוב הרכבים החשמליים היחידים שיהיו זכאים לסובסידיות ממשלתיות יהיו בעלי טכנולוגיית החלפת סוללה מה שמותיר את הגרסה הבסיסית של מודל Y מעט מעל למחיר שמזכה אותה השנה בהטבת המס. הפתרון של טסלה במקרה זה הוא להוזיל לרוכשים את הדגם הבסיסי כדי שיוכלו לרכוש אותו ולקבל את הסובסידיות.
מסתבר כי בניגוד לשוק הרכב הישראלי, בו ממשיכים להתנפל על החשמליות הסיניות, לשוק הרכב הסיני כללים משלו כדי לעמוד ביעדי ייצור ובתחרות ושם הורדת מחירים לצרכן היא בהחלט מילה לא גסה… מתי בישראל? כנראה שנצטרך להמתין לא מעט זמן.