מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 34°c
אשדוד 23°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 34°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

נחשף: הרב הראשי ביקש ופוטין לא תקף את העיר

במהלך כינוס השלוחים של חב"ד בניו יורק, סיפר הרב שמואל קמינצקי, רבה של דניפרופטרובסק, כי לאחר שתדלנות של הרב הראשי של רוסיה, נמנע הנשיא פוטין מלתקוף את העיר בה ישנה קהילה יהודית גדולה

נחשף: הרב הראשי ביקש ופוטין לא תקף את העיר
הרב לאזאר עם נשיא רוסיה צילום: באדיבות המצלם

במהלך כינוס השלוחים של חב"ד בניו יורק, חשף הרב שמואל קמינצקי, שליח חב"ד ורבה של דניפרופטרובסק שבאוקראינה, כי הודות לפעילותו של הרב בערל לאזאר, רבה של רוסיה, נמנע פוטין מלתקוף את העיר לכל אורך ימי המלחמה.

עורך עיתון 'מרכז העניינים' שניאור ובר, מפרסם הבוקר, כי הרב קמינצקי סיפר שהרב לאזאר, המכהן כשליח חב"ד ברוסיה ונחשב למקורבו של הנשיא ולדימיר פוטין, הסביר לשלטונות במדינה כי בעיר דניפרופטרובסק ישנה קהילה יהודית גדולה ועל כן הוא מבקש מהם שלא לפגוע בהם.

זאת לא הפעם היחידה שהקשרים שיש לרב הראשי עם הנשיא פוטין עזרו ליהודים. כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בעקבות מחאתו הנמרצת של רבה הראשי של רוסיה ראש המל"ל הרוסי גינה פרסום של עוזר ראש המל"ל הרוסי, אלכסיי פבלוב, שכלל אמירות אנטישמיות חמורות בחודש שעבר, כולל כינוי חסידות חב"ד כ"כת בניאו פגנית", ראש המל"ל הרוסי ניקולאי פטרושב, התנער לחלוטין מדברי עוזרו.

מזכיר מועצת הביטחון של רוסיה, ניקולאי פטרושב, אמר כי: "המאמר של עוזר מזכיר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית א.א. פבלוב, שפורסם, הכיל שורות שגויות על חסידי לובאוויטש. אני מתנצל בפני קוראי הפרסום וברצוני לציין כי פרשנות זו משקפת את נקודת המבט האישית של א.א. פבלוב ואינה מהווה בשום פנים ואופן העמדה הרשמית של מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית". ובסיום המכתב הוא כותב: "נעשתה עבודה רלוונטית עם כותב המאמר".

כזכור הקהילות היהודיות ברוסיה גינו בתוקף את המאמר שפרסם עוזר מזכיר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית, מר פבלוב, על "כתות ניאו-פגניות" כשהוא מתכוון לפעילות של שלוחי חב"ד, אשר לדברי הכותב, היא מתפשטת באופן פעיל באוקראינה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום