הקשיים במשא ומתן הקואליציוני: חבילת הפיצוי שנתניהו הציע לסמוטריץ

נתניהו הציע לסמוטריץ "חבילת פיצוי" אם יסכים לוותר על תיק האוצר או הביטחון • החבילה כוללת שלושה תיקים, שהבכיר מהם יכול להיות המשפטים, החינוך או כל תיק גדול אחר שאיננו האוצר או הביטחון

פוליטי 19.11.2022 | 18:37

צילום: פלאש 90

המשא ומתן הקוליציוני נמצא במבוי סתום בעקבות כך שדרעי אינו מוכן לוותר לפי שעה על תיק האוצר וסמוטריץ מתעקש על תפקיד שר הביטחון ונתניהו אינו מעוניין לתת לו אותו בשום אופן. אמש (שישי) דווח בחדשות 12 כי נתניהו מנסה להוריד את סמוטריץ מהעץ הגבוה עליו טיפס והציע לו הצעה חדשה.

נתניהו הציע לסמוטריץ "חבילת פיצוי" אם יסכים לוותר על תיק האוצר או הביטחון. החבילה כוללת שלושה תיקים, שהבכיר מהם יכול להיות המשפטים, החינוך או כל תיק גדול אחר שאיננו האוצר או הביטחון. כמו כן הציונות הדתית תקבל תיק נוסף של שר במשרד הביטחון, שיכלול סמכויות שסמוטריץ' דורש בענייני יהודה ושומרון, וכן תיק קטן נוסף.

בליכוד מקווים כי סמוטריץ ייענה להצעה משום שבתיקים אלו יוכל לבצע את הבטחות הבחירות שלו ולחולל רפורמה במשרד המשפטים. בנוסף, יוכל להעניק לח"כ ברשימתו כגון אורית סטרוק תפקיד שר.

סמוטריץ דורש את תיק הביטחון או האוצר בעקבות חוסר אמון משמעותי בנתניהו ויודע כי אם לא יקבל לידיו תיק משמעותי, נתניהו ינשל אותו מקבלת החלטות בסוגיות רבות. את דעתו של יו"ר הציונות הדתית על נתניהו שמענו בהקלטות שהתפרסמו בכאן 11, שבו הוא נשמע מכנה אותו "שקרן בן שקרן".

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום