חילופי האשמות: הפערים בין נתניהו לסמוטריץ' גדלים

לאחר נתק של מספר ימים, רה"מ המיועד נועד עם יו"ר 'הציונות הדתית' בכדי לנסות לגשר על הפער סביב הדרישות. אלא שניסיון נכשל והפערים גדלו | סמוטריץ' דבק בדרישתו לקבל את משרד הביטחון. נתניהו סירב בטענה כי הוא חושש ממשל ביידן | קרב האשמות מתנהל סביב הסדרת ההתיישבות הצעירה

יאיר כלפה | פוליטי 15.11.2022 | 23:12

בנימין נתניהו/בצלאל סמוטריץ' | צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

הקשיים במגעים להרכבת ממשלה נמשכים ובמהלך הערב (שלישי) נפגשו יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו ויו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ', בניסיון לפתור את המשבר אך ללא הצלחה.

המאבק בין השניים הוא סביב דרישתו של סמוטריץ' לתפקיד שר הביטחון, אותו ראש הממשלה המיועד לא מוכן לתת. לאחר נתק בין השניים בימים האחרונים, הם נועדו לשיחה בתום השבעת הכנסת - אלא ששם התבהר כי הפערים בין הצדדים רק גדלו.

פגישת נתניהו וסמוטריץ לאחר השבעת הכנסת

הצצה לפערים בין ראשי המפלגות הגיע לאחר המפלגה, כשבמפלגת 'הציונות הדתית' טענו כי אחת הסיבות שנתניהו לא מעוניין לתת את תיק הביטחון היא שהוא חושש מתגובת ממשל ביידן, כשהוא אף חזר בו מהבטחתו להסדיר את ישובי ההתיישבות הצעירה.

מדובר במספר ישובים ביו"ש שלא מוסדרים, ומהלך מערכת הבחירות יו"ר 'הליכוד' הבטיח להסדיר אותם. בציונות הדתית טענו אז שזה נעשה בעקבות התערבות של יו"ר מפלגתם, כדי לייצר אצלו מחויבות. כעת, הם טוענים שהוא אמר בפגישה שהוא מפר אותה.

בליכוד מיהרו להגיב: "בפגישה עם סמוטריץ׳ נתניהו הציע להקים ממשלה באופן מיידי כדי לנצל את חלון ההזדמנויות לאישור ההתיישבות הצעירה: ״נוכח המצב המדיני והביטחוני אין שום סיבה לבזבז אף רגע על ג׳ובים במקום לנצל את ההזדמנות״", כך גורמים במפלגה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום