מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 26°c
אשדוד 24°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 26°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

לראשונה: נוסדה קריה שנייה של חסידי בעלזא בירושלים; נערכים לפתיחת מוסדות

לראשונה בהיסטוריה של חסידות בעלזא: נוסדה קרית שנייה בעיר מגוריו של האדמו"ר מבעלזא | מאות חסידים עוברים בתוקפה זו לקרית בעלזא ברמת שלמה, ירושלים | עסקני החסידות מקווים שנציגי הציבור בעירייה יסייעו בהקצאת שטח לבית כנסת

לראשונה: נוסדה קריה שנייה של חסידי בעלזא בירושלים; נערכים לפתיחת מוסדות
בית הכנסת הזמני בחניון צילום: באדיבות המצלם

בשבועות האחרונים חלה התפתחות מרשימה בחסידות בעלזא בירושלים, כאשר לראשונה מאז ייסוד החסידות, נחנכה קריה חדשה, השנייה במספר, בתוך ירושלים, העיר בה מתגורר האדמו"ר מבעלזא.

היוזמה החלה לפני מספר שנים כאשר חסידי בעלזא הופתעו לגלות על יוזמה נדלני"ת חדשה, דירות במחיר זול משמעותית מן ההיצע הקלאסי העומד בפני בן הקהילה המבקש להתגורר בירושלים, אשר מטבע הדברים התרכז בעשורים האחרונים בסביבות המרכז העולמי של החסידות בשכונת רוממה, במרחק מה מן "הקריה" בעגה הבעלזאית.

עשרות משפחות בעלזאיות רכשו דירות בפרויקט 'נופי שלמה', במחיר אשר מאז זינק מעלה במסגרת עליית המחירים הכללית, אך עדיין מצוי בפער ניכר ממחירי הדירות ברוממה. הפרויקט שווק בלעדית לחסידי בעלזא, ובכך הוקמה לראשונה קריית בעלזא שניה בתוככי ירושלים עיר הקודש, המשמשת גם כבירת החסידות.

כאשר אזלו הדירות, רכשו לא מעט חסידים גם בפרויקטים הסמוכים, מלבד אלו אשר זכו במחיר למשתכן בשכונה. האכלוס מתקדם גם שם, ומאות משפחות צפויות כבר לעבות את הגרעין הקיים כבר בחודשים הקרובים.

במהלך השבועות האחרונים נמסרו הדירות, והקהילה מתפתחת בצעדי ענק ובמכפלות. גן ילדות נפתח לאלתר באחת הדירות שבפרויקט, ושאר הילדים גודשים את ההסעות לתלמוד התורה ולבית הספר. תוך תקופה קצרה, האולם שבבית הכנסת השכן 'שומרי החומות', שנמסר לחברי הקהילה החדשה בסבר פנים יפות, צר מהכיל את המתפללים בנוסח החסידי הייחודי להם, ואת שכניהם תושבי השכונה הוותיקים, אשר מבקשים גם הם להתחמם בשלהבת החסידית.

כנהוג בכל בתי הכנסת של חסידי בעלזא, נוסדה שעת קביעות עתים מיוחדת, שיעורי תורה נמסרים, ועתה, לאור התרחבות האכלוס כאשר עוד עשרות משפחות קבעו את מגוריהם בשכונה מאז החגים, ומצטרפים כבר לכדי קרוב למאה משפחות, בוחנים העסקנים את האפשרויות הקיימות להקים ולמסד בית המדרש למשך כל ימות השבוע, במנייני תפילה ושיעורי תורה יומיים, כפי הנדרש.

מדי שבת ושבת נוצר מחזה מרהיב עין כאשר החסידים מכתתים את רגליהם במשך כ-40 דקות בדרכם להשתתף בשולחנו הטהור של האדמו"ר מבעלזא, ומאידך – חברי הקהילה אשר עדיין לא השלימו את המעבר לדירתם החדשה, מגיעים לשכונה לפגוש בשבתות את חברי הקהילה ומשתתפים בתפילות השבת בשכונה, מתוך תחושת חיבור ושייכות לקהילה החמה ההולכת ומתפתחת, למרות שלא תמיד הם יודעים מראש היכן יתפללו השבוע.

תושבי הקריה החדשה מציינים כי בימים אלו הם מנסים לפעול למען הקצאת שטח לבית כנסת מרווח וקבוע, אשר יוכל להכיל בתוכו את מאות החסידים, ומקווים שנציגי הציבור וחברי העירייה יעמדו לצידם במסגרת תהליך התפתחות הקריה החדשה.

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art