מרכיבים ממשלה: את מי הציבור רוצה במשרדי האוצר והביטחון

סקר חדש נערך כשבוע לאחר הבחירות ובדק את הלך הרוח בציבור באשר להקמת הממשלה. 72% ממצביעי גוש רל"ב סבורים שלפיד וגנץ צריכים להיכנס לממשלת אחדות, כאשר 33% מהציבור רוצים את ברקת במשרד האוצר | עוד בסקר: מי אשם בהפסד השמאל וכמה שמאלנים אכן יעזבו את הארץ בעקבות התוצאות

חזקי ניימן | פוליטי 12.11.2022 | 21:32

משרד האוצר | צילום: צלמי פלאש 90

סקר מיוחד של מכון מדגם בראשות מנו גבע בשיתוף איי-פאנל פורסם בחדשות 12 מגלה שרוב מצביעי יאיר לפיד ובני גנץ (77%) חושבים שעליהם להסכים להיכנס לממשלת אחדות עם הליכוד כדי למנוע הקמת ממשלת ימין צרה.

יואב גלנט ויוסי כהן מובילים בהתאמה למשרד הביטחון, ניר ברקת למשרד האוצר. 9% בלבד חושבים שבצלאל סמוטריץ', ששמו אוזכר כשר הביטחון או האוצר המיועד, צריך לכהן באחד התפקידים האלה.

לשאלה בסקר איזו ממשלה אתה מעדיף, 44% השיבו כי יעדיפו ממשלת אחדות של הליכוד, יש עתיד והמחנה הממלכתי לעומת 37% שאמרו ממשלת ימין של הליכוד, המפלגות החרדיות והציונות הדתית.

בגוש מתנגדי נתניהו התקבל נתון מפתיע - 76% מעדיפים ממשלת אחדות עם נתניהו לעומת 2% בלבד שמעדיפים ממשלת ימין מלא. היתר השיבו שלא יודעים. כלומר, למרות כתבי האישום ולמרות ההתחייבות של לפיד וגנץ לא ללכת עם נתניהו - המצביעים שלהם רוצים אחרת. בקרב מצביעי גוש נתניהו, התמונה הפוכה: 77% מעדיפים ממשלת ימין לעומת 20% שמעדיפים ממשלת אחדות.

לשאלה האם נתניהו צריך או לא צריך לפעול להקמת ממשלת אחדות עם יאיר לפיד ובני גנץ, 48% מהציבור השיבו בחיוב בעוד 42% השיבו בשלילה. רוב מוחלט ממצביעי גוש נתניהו (73%) סבורים שנתניהו לא צריך לפעול להקמת ממשלת אחדות בעוד 21% סבורים ההיפך. מקרב מצביעי גוש מתנגדי נתניהו, רוב מוחלט (77%) סבור שנתניהו צריך לפעול להקמת ממשלת אחדות בעוד 13% סבורים שלא.

לשאלה אם לפיד וגנץ צריכים או לא צריכים להסכים להיכנס לממשלת אחדות עם הליכוד כדי למנוע הקמת ממשלת ימין, 45% מהציבור השיבו שעליהם להסכים בעוד 42% השיבו שעליהם לסרב. רוב מוחלט של גוש מתנגדי נתניהו (72%) השיבו שעל גנץ ולפיד להסכים לאחדות בעוד 18% השיבו ההיפך. מקרב מצביעי גוש נתניהו, 64% השיבו שעליהם לסרב בעוד 23% השיבו שעליהם להסכים.

בחדשות 12 בדקו את מי הציבור רוצה כשר האוצר, 33% השיבו ניר ברקת, 11% ישראל כ"ץ, 9% אריה דרעי, 9% בצלאל סמוטריץ' ו-3% השיבו אלי כהן. אין הבדל משמעותי בשאלה הזו בין מצביעי נתניהו לבין מתנגדי נתניהו.

כששאלו מי לדעתך צריך להיות שר הביטחון, 29% השיבו יואב גלנט, 29% יוסי כהן ו-8% בלבד השיבו בצלאל סמוטריץ'. נתונים דומים בשאלה הזו גם בקרב מצביעי נתניהו וגם אצל מצביעי גוש מתנגדי נתניהו, שם הדירוג נותר זהה - אולם בקרב מצביעי גוש נתניהו סמוטריץ' זוכה ל-15% תמיכה.

כשבסקר נשאלו מצביעי גוש מתנגדי נתניהו מי האשם העיקרי בהפסד, 23% אמרו שלפיד, אותו מספר מרב מיכאלי, 7% בני גנץ, 4% זהבה גלאון, 4% סמי אבו שחאדה ו-19% השיבו שאף אחד מהם. כששאלו את מצביעי המרכז-שמאל את אותה השאלה, 25% האשימו את לפיד, 16% את מיכאלי, 6% את גנץ, 4% את גלאון, 8% את אבו שחאדה ו-22% לא האשימו אף אחד מהם.

לשאלה האם לפיד צריך להתפטר, 79% השיבו בשלילה בעוד 6% השיבו בחיוב. כששאלו אם מיכאלי צריכה להתפטר, 45% השיבו בחיוב בעוד 36% השיבו בשלילה.

באשר לשאלה האם אתה מסכים עם בצלאל סמוטריץ' שהשב"כ עודד את יגאל עמיר לבצע את הרצח, 59% השיבו שהם לא מסכימים בעוד 21% ענו שהם מסכימים. מקרב מצביעי גוש נתניהו, 42% לא מסכימים עם האמירה של סמוטריץ' ו-33% מסכימים.

לשאלה מי לדעתך צריך להיות שר הביטחון, 29% השיבו יואב גלנט, 29% יוסי כהן ו-8% בלבד השיבו בצלאל סמוטריץ'. נתונים דומים בשאלה הזו גם בקרב מצביעי נתניהו וגם אצל מצביעי גוש מתנגדי נתניהו, שם הדירוג נותר זהה - אולם בקרב מצביעי גוש נתניהו סמוטריץ' זוכה ל-15% תמיכה.

באשר לשאלה האם בעקבות תוצאות הבחירות עברה בראשך המחשבה לעזוב את הארץ, 70% מהציבור השיבו לא ו-30% ענו כן. בקרב מצביעי גוש מתנגדי נתניהו, התמונה מטרידה עוד יותר: 50% אמרו שהמחשבה עברה בראשם ו-9% אמרו שהם מתכוונים לממש זאת בפועל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום