לראשונה: נתניהו ובן גביר בתמונה משותפת

באיחור של יממה משאר ראשי הסיעות, יו"ר מפלגת 'עוצמה יהודית' נפגש הצהריים עם ראש הממשלה המיועד לדון על המשא ומתן - כשבפעם הראשונה יוצאת תמונה של השניים, לאחר שעד כה האחרון נמנע מכך • בן גביר דורש את תיק הביטחון פנים ושומר על בלוק עם סמוטריץ'

יאיר כלפה | פוליטי 7.11.2022 | 17:01

נתניהו עם בן גביר | צילום: דוברות הליכוד

המו"מ הקואליציוני: יו"ר מפלגת 'עוצמה יהודית' איתמר בן גביר נפגש היום (שני) עם יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו כדי לדון בהרכבת הממשלה, כשבפעם הראשונה מפורסמת תמונה של השניים יחד.

אחרי סבב הפגישות עם שאר ראשי המפלגות אמש, ראש הממשלה המיועד נפגש עם בן גביר במצודת זאב והשניים ידונו בדרישות של האחרון - אלא שהכותרת העיקרית היא התמונה שיוצאת מתוך הפגישה.

במשך חודשים ארוכים נפגשו השניים, אך נתניהו סירב בתוקף לפרסם תיעוד שלו עם הח"כ, המזוהה עם הימין העמוק, כשהשיא הגיע בהקפות השניות בכפר חב"ד אז בן גביר התבקש לרדת מהבמה כדי שיו"ר הליכוד יעלה ובכך להימנע מצילום משותף.

אלא שלאור תוצאות הבחירות והעובדה שבן גביר יהיה שותף בכיר בממשלה, יצאה תמונה של השניים. "נעשה הכל שתקום ממשלת ימין מלא מלא", אמר בן גביר בכניסה לפגישה. מבחינת הדרישות, העיקרי שבהן היא הדרישה לתיק הבט"פ, אותו בן גביר צפוי לקבל, אך יחד עם תקציבים ושינויים מרחיקי לכת.

בשאר הדרישות, 'עוצמה יהודית' מתואמת עם 'הציונות הדתית' כחלק מההחלטה על הקמת בלוק משותף, שמטרתה היא ציר מול נתניהו כדי למקסם את ההישגים. ייתכן וקיבלו עוד תפקיד שר, כנראה החינוך, אלא שישנם שני טוענים לתפקיד - יצחק וסרלאוף, מספר 2 מטעם 'עוצמה', ואופיר סופר, שזכה במקום השני במפלגה של סמוטריץ'.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום