העם אמר את דברו | תוצאות האמת: 'יהדות התורה' נחלשה לליברמן

מערכת הבחירות הארוכה בהיסטוריה שארכה 124 ימים מאחורינו ויש תוצאות אמת שמניבות הכרעה ברורה וממשלה יציבה סוף סוף עם רוב של 64 מנדטים | הערב הוכרזו התוצאות הסופיות באופן רשמי שגרעו מנדט מיהדות התורה שהועבר לישראל ביתנו | וזה אחוז ההצבעה הסופי

ארי קלמן | פוליטי 3.11.2022 | 19:33

ספירת הקולות | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

כיומיים לאחר הבחירות, ועדת הבחירות המרכזית סיימה את ספירת הקולות ב-100% והודיעה רשמית על תוצאות הבחירות לכנסת ה-25, שבהן חלו שינויים קלים במפת המנדטים ברגע האחרון.

לפי תוצאות הבחירות הסופיות: הליכוד זוכה ב-32 נציגים בכנסת הבאה, יש עתיד ב-24, הציונות הדתית ב-14, המחנה הממלכתי ב-12, ש"ס - 11,

יהדות התורה מסיימת את הבחירות עם 7 ונחשלת בכוחה מתוצאות הביניים ביומיים האחרונים והיא יורדת במנדט שעבר למפלגת ישראל ביתנו שעולה ל-6.

מפלגת רע"מ מכניסה לכנסת 5 נציגים וכך גם חד"ש-תע"ל - 5 מנדטים. מפלגת 'העבודה' מגיעה לשפל חסר תקדים מאז הקמתה עם 4 מנדטים בלבד כשהיא צולחת את אחוז החסימה עם כ-15,00 קולות מעליו.

הטרגדיה של הבחירות הללו זו מפלגת מרצ שנשארת מחוץ לכנסת לראשונה מאז כניסתה לכנסת בשנת 1992 עם חוסר של כ-4000 קולות.

התוצאות הללו מקנות 64 מנדטים לגוש ימין שהראה התגייסות מרשימה. כאשר בסופה של הספירה עלה כי אחוז ההצבעה עמד על 70.6% שהספיק כדי להביא סוף לפלונטר הפוליטי עם הקמת ממשלת ימין בשבועות הקרובים.

בליכוד יחלו כבר ביום ראשון גישושים לקראת הקמת ממשלה, כשהשלב הבא הוא מעמד ההמלצות בפני נשיא המדינה ואז הטלת המנדט להרכבת הממשלה בניסיון לעשות זאת במהירות רבה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום