מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

צפון קוריאה ירתה עשרות טילים ו-100 פגזים

לראשונה מאז חולק חצי האי, צפון קוריאה ירתה טיל שנחת בסמוך לגבול הימי עם הדרום. התגובה לא אירחה לבוא, כאשר דרום קוריאה ירתה 3 טילים לעבר אותו מקום. קים ג'ונג און: "זו תגובה על התרגיל הצבאי הגדול עם ארה"ב". חלק מהטילים עברו מעל קוריאה הדרומית וחלק מעל יפן

צפון קוריאה ירתה עשרות טילים ו-100 פגזים
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

הסלמה משמעותית ודרמטית: קוריאה הצפונית שיגרה כ-100 פגזים ו-23 טילים לעבר אזור החיץ עם קוריאה הדרומית. מדובר במסר תוקפני והפרה של הסדר הפסקת האש הקיים בין שתי הקוריאות. מפקדי הצבא של סיאול אמרו כי טיל בליסטי אחד לטווח קצר נחת 167 קילומטר צפון מערבית לאי אולנגדו, כ-26 קילומטר מדרום לקו ההגבלה הצפוני, שהוא בעצם הגבול הימי בין המדינות, כאשר קוריאה הצפונית אינה מכירה בו.

נשיא דרום קוריאה יון סוק-יאול, אמר כי ירי הטילים היווה "חדירה לשטח שלנו". בפגיעה מיוחדת של המועצה לביטחון לאומי, יון הורה להגיב בתגובה משמעותית על מנת להבהיר לצפון קוריאנים כי הם ישלמו מחיר כבד על הפרובוקציה שלה. התגובה המיידית של הדרום הייתה לשגר 3 טילי קרקע-אוויר ממטוסי 15-F ו-F16 לעבר קו הגבול הימי במרחק שווה לזה שצפון קוריאה שיגרה. "התקיפה המדויקת של הצבא שלנו מראה את היכולת והרצון שלנו להגיב לכל פרובוקציה של הצפון", מסרו במועצה לביטחון לאומי. "צפון קוריאה אחראית באופן מלא למצב".

חלק מהטילים עברו מעל קוריאה הדרומים וחלק מעל יפן. בכירים במשטרו של קים ג'ונג און אמרו כי מדובר בתגובה לפעולות מתגרות של קוריאה הדרומית, כאשר הם מתכוונים לשורת אימונים עצמאיים ומשותפים יחד עם יפן וארצות הברית שמקיימת קוריאה הדרומית. השבוע האשימה קוריאה הצפונית את שכנתה ואת ארצות הברית בהכנה למלחמה גרעינית. בהודעת לוחמנית במיוחד מצד המשטר של קים נאמר: "בגלל ארצות הברית וקוריאה הצפונית המצב בחצי האי הקוריאני שוב על סף פיצוץ. ארצות הברית ומדינות הלוויין שלה עורכות אימונים צבאיים כמעט מדי יום, זה מעמיד את האזור על סף הסלמה".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום