מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

כרבע מיליון ישראלים צפויים להשתתף השנה בחגיגות

מאות אירועים של "השבת העולמית" צפויים להתקיים ביותר מ-110 רשויות ברחבי הארץ, ואלפי אירועים יתקיימו בכ-1,200 קהילות יהודיות ברחבי העולם. הרב הדר’ זאב וורן גולדשטיין, יוזם השבת העולמית: "כמות המשתתפים ממחישה את הכוח של השבת לאחד את עם ישראל". השבת מתקיימת בשנים האחרונות ברבות מהקהילות היהודיות ברחבי העולם, יהודים מכל גווני הקשת הדתית משתתפים בשבת העולמית

כרבע מיליון ישראלים צפויים להשתתף השנה בחגיגות
אילוסטרציה צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

השבת העולמית – היוזמה אותה השיק הרב דר' וורן גולדשטיין, רבה הראשי של דרום אפריקה, בשנת 2013 במטרה לאחד בין קהילות יהודיות וליצור חיבור עמוק יותר של יהודים לשבת, הפכה עם השנים לאירוע משמעותי מאוד אותו מציינים באלפי קהילות יהודיות ברחבי העולם. האירועים אשר צוינו בראשית הדרך בעשרות בתי כנסת וקהילות בדרום אפריקה, מתקיימים בשנים האחרונות ברבות מהקהילות היהודיות ברחבי העולם ומושכים אליהם יהודים מכל גווני הקשת הדתית.

השנה מציינים את השבת העולמית בפעם העשירית ושיעורי ההשתתפות מרקיעים כשבישראל לבדה צפויים למעלה מרבע מיליון ישראלים לקחת חלק בחגיגות. בין הארגונים שהודיעו כי יפעילו פעילויות לציון השבת העולמית, שתתקיים בין ה 11-12 בנובמבר (י"ז-י"ח בחשוון), ניתן למצוא את "זהות”, בני עקיבא, אח”י, מעייני הישועה ועוד עשרות רשויות וגרעינים תורניים מרחבי הארץ. אלה יפעילו פעילויות בבתי הספר ובקהילות ביניהן סעודת השבת הגדולה בישראל שתתקיים באילת אותה מוביל אהרון אקרמן בהשתתפות למעלה מ-1500 משתתפים, ואירוע הפרשת חלה המוני למאות נשים שיתקיים ברעננה.

גם מסביב לעולם מציינים את השבת העולמית במגוון אירועים משמעותי ביניהם: בשטרסבורג (צרפת) צפויה ארוחת שבת ענקית בהשתתפות מאות משתתפים בהם גם פליטים יהודים מאוקראינה, בקזבלנקה (מרוקו) תתקיים תפילת שבת המונית בהשתתפות מעל 1,000 ובסן דיאגו קליפורניה (ארה”ב) עתידים להתקיים למעלה מ-130 אירועים קהילתיים בבתי הכנסת לרגל המאורע.

הרב דר' זאב וורן גולדשטיין, רבה הראשי של דרום אפריקה ויוזם 'השבת העולמית’: "החזון של השבת העולמית היא אחדות עם ישראל סביב השבת. השנה אנו מציינים את השבת העולמית כשבוע לאחר הבחירות בישראל, וזה סימלי במיוחד וממחיש את הצורך בלייצר אחדות לאחר שבועות בהן התמקדו רבים במחנאות והדגשת השונה ביננו. השבת היא רעיון נועז ומתנה אלוקית שקיבלנו, היא מאפשרת גם במהלך החיים המודרנים, לעצור להתבונן, להקדיש זמן למשפחה והקהילה, ונותנת לנו הזדמנות להודות על הקיים. ציון השבת מייצר אחדות ביננו והשנה אנו רואים במיוחד את הצמאון לכך, אשר מתבטא בכך שישנם יותר ויותר פעילויות בישראל ובחו"ל בשבת העולמית".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום