המנצחים והמפסידים: הבוקר שאחרי הבחירות

הבחירות החמישיות הגיעו לסיומן, ועל פי ספירת הקולות ותוצאות הביניים נראה כי גוש נתניהו והחרדים בדרך להנהגת המדינה בשנים הקרובות | ארי קלמן עם המפסידים והמנצחים בסאגה הארוכה הזו

ארי קלמן | פוליטי 2.11.2022 | 09:21

פרסום המדגמים | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

הקרב המתוח והארוך כל כך, הגיע אמש לסיומו. בשעות הקרובות יעודכנו תוצאות האמת שיושלמו באופן סופי עד למחר בשעות הצהרים המוקדמות - 'בחדרי חרדים' מציג את המנצחים והמפסידים בבחירות החמישיות שנראה כי יביאו סוף לסאגה הפוליטית.

בנימין נתניהו הוא ללא ספק המנצח הגדול, ארבעה סבבים אחד אחרי השני הוא לא צלח את המשימה להשיג רוב להקמת ממשלה, אך נראה כי הקמת ממשלת בנט - לפיד עשתה את שלה והביאה את הניצחון להקמת ממשלת ימין.

איתמר בן גביר הוא ללא ספק הגיים צ׳יינג׳ר במערכת הבחירות, ראש מפלגה שלא הצליחה לעבור את אחוז החסימה במשך שנים וקיבלה בקושי נציג בודד בכנסת היוצאת, הביא הישג של מספר דו ספרתי לצד בצלאל סמוטריץ׳ שרכב על גל האהדה. בן גביר יהפוך לגורם הפוליטי המשמעותי ביותר בממשלה הבאה.

החרדים: החודשים האחרונים עברו בחשש מזליגה משמעותית לקולות חרדים לעוצמה יהודית, אך לא רק שלא ירדו אלא שהערכה היא כי החרדים עלו במדפר הקולות, ש״ס מקפצת למספר דו ספרתי ויהדות התורה קרבה למנדט השמיני ועולה במספר הקולות.

המפסידים הם חברי בלוק 'רק לא ביבי', לפיד שניסה להישאר בתפקיד גם בתרחיש תיקו כממשלת מעבר, בני גנץ שחלם כי שיתוף הפעולה עם סער יביא אותו לכס ראש הממשלה אך ללא הצלחה, מרב מיכאלי שניהלה קמפיין נגד הדת והתרסקה.

כך גם אביגדור ליברמן שמסיים קדנציה של גזירות נגד הציבור החרדי ושיוקר המחייה רשום על שמו, מדשדש הבוקר סביב אחוז החסימה. כך גם מרצ שכל כך רצו איחוד עם העבודה.

איילת שקד גם היא ברשימת המפסידים, במקום להשכיל ולפרוש בכבוד עם תחילת הקמפיין, כפי שעשה חברה נפתלי בנט, היא חשבה כי תכנס לכנסת הבאה, אך ללא הצלחה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום