מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ארה"ב: לא מבזבזים את הזמן על הסכם הגרעין עם איראן

שליח איראן של ארה"ב אמר אתמול כי ארה"ב, "לא תבזבז את זמנה" על הסכם הגרעין עם איראן. "זה ממש לא הפוקוס שלנו כרגע, זה לא בסדר היום שלנו כי שום דבר לא השתנה, אנחנו לא מתכוונים לבזבז את הזמן שלנו על זה אם שום דבר לא יקרה"

ארה"ב: לא מבזבזים את הזמן על הסכם הגרעין עם איראן
אילוסטרציה צילום: pixabay

שליח ארה"ב למשא ומתן עם איראן, רוב מאלי, אמר אתמול שארה"ב "לא מבזבזת" את זמנה כעת בניסיון להשיג הסכם גרעין חדש עם איראן. מאלי אמר שלא הייתה שום תזוזה במשא ומתן מאז שאיראן הנחיתה תנאים חדשים באוגוסט האחרון, ומאז ארה"ב מתמקדת בנושאים אחרים של איראן.

"זה ממש לא הפוקוס שלנו עכשיו. אנחנו לא מתכוונים להתמקד במשהו כשדברים אחרים קורים", הוא אומר, ומכנה את ההפגנות באיראן ואת החלטתה של טהראן "להסתבך במלחמה באירופה" על ידי העברת מל"טים לרוסיה. "אז בזה אנחנו מתמקדים כי שום דבר לא קורה בהסכם הגרעין, אז אנחנו לא מתכוונים לבזבז את הזמן שלנו על זה אם שום דבר לא יקרה. אנחנו הולכים לנצל את הזמן שלנו במקום שבו נוכל להועיל", הוא אומר.

הדיפלומט הבכיר של ארה"ב התנצל ביום שני על ציוץ שפרסם לאחרונה על ההפגנות נגד המשטר האיראני, שהתפשטו ברחבי איראן כבר למעלה מחודש. ב-22 באוקטובר, השליח המיוחד של ארה"ב לאיראן, רוב מאלי, אמר כי המפגינים באיראן "הפגינו כבוד" מול המשטר האיראני. הוא ספג במהירות ביקורת על הציוץ, שנראה כמפחית את דרישות המפגינים.

"זאת הייתה טעות, ותיקנתי את הטעות. זה לא משהו שאני צריך לעשות, במיוחד בגלל שזה נתפס כמפחית את הדרישות של המפגינים, זה לא תלוי בנו, זה לא תלוי בי, לאפיין מה האנשים ברחובות איראן רוצים. הם עושים עבודה טובה מאוד בעצמם ומביעים את הדרישות שלהם ואת השאיפות שלהם", אמר מאלי ביום שני. הציוץ המקורי של מאלי עורר תגובת נגד של מאות איראנים שציינו כי המפגינים האיראנים קוראים לשינוי המשטר, ולא למשטר הנוכחי לכבד את זכויותיהם.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום