החשש של הפלסטינים מתוצאות הבחירות

בהנהגת הרשות הפלסטינית כמו גם בארגוני הטרור שמעבר לגדר מתייחסים לבחירות היום בישראל ולא מסתירים את חששם מהתחזקותו של בן גביר | "אנחנו רואים בסקרים בישראל שהמפלגה של בן גביר מקבלת 12, 13, 14 מנדטים מה שמראה שיש התקדמות גדולה בפופולריות של מפלגתו"

החשש של הפלסטינים מתוצאות הבחירות
פלסטינים. אילוסטרציה צילום: עאבד רחים חטיב, פלאש 90

אצל הפלסטינים מתייחסים למערכת הבחירות בישראל: ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתיה מתייחס לבחירות בישראל ואומר שבהנהגה הפלסטינית מבינים שתוצאות הבחירות בישראל לא יביאו שותף לשלום.

אשתיה קרא למדינות העולם לדרוש מראש ממשלת ישראל הבא להכריז שהוא מוכן לסיים את הכיבוש, להביא לסוף הסכסוך ולהכריז על מחויבותו לפתרון שתי המדינות על בסיס החוק הבינלאומי.

כמו כן דורש אשתיה ממדינות העולם לכפות על ישראל לאפשר לעם הפלסטיני לקיים את הבחירות בשטחי הרשות הפלסטינית ובירושלים. אשתיה אמר את הדברים בתחילת פגישת הממשלה הפלסטינית ברמאללה.

שר החוץ הפלסטיני, ריאד אלמאלכי התייחס לבחירות לכנסת ישראל ואמר שבעת האחרונה יש תחרות בין המפלגות מי שומר יותר טינה ויותר שנאה נגד הפלסטינים כדי להשיג כמה שיותר קולות של הבוחרים. במסיבת עיתונאים שקיים אלמאלכי באלג'יריה הוסיף השר ואמר: "החברה הישראלית הפכה לחברה פשיסטית והתחרות היא בין הפשיזם והימין הקיצוני, אם קיים בכלל הבדל, התחרות היא - מי יהרוג כמה שיותר פלסטינים, מי יחרים כמה שיותר אדמות פלסטיניות או יהרוס בתים פלסטינים וכאשר יוצא בן גביר ואומר שהוא יפעל להרוג ולגרש את כל הפלסטינים, הוא חש שההצהרות האלה יביאו לו קולות רבים".

על ההתחזקות המסתמנת של איתמר בן גביר, אמר השר הפלסטיני: "אנחנו רואים בסקרים בישראל שהמפלגה של בן גביר מקבלת 12, 13, 14 מנדטים מה שמראה שיש התקדמות גדולה בפופולריות של מפלגתו, דבר שמשקף שהבוחר הישראלי והחברה בישראל הפכו לחברה פשיסטית וקיצונית שעמלה על שנאת האדם הפלסטיני ומסרבת לראות את האדם הפלסטיני והימצאותו על אדמת פלסטין". כך אלמאלכי.

דובר הממשלה הפלסטינית, אבראהים מלחם, התייחס גם הוא לבחירות ואומר שלפלסטינים אין אשליות לגבי אפשרות שתוצאות הבחירות בישראל ייצרו שותף ישראלי לאור התגברות הימין והימין הקיצוני המחזיק באידיאולוגיה שמתבססת על רצח, החרמת אדמות והעמקת ההתנחלויות. מלחם אמר את הדברים לערוץ אלג'זירה.

דובר 'פתח', מונזר אלחאייק, הגיב לבחירות בישראל ואמר שהשלב הקרוב הוא שלב בו תיבחן החברה הישראלית, האם היא בוחרת בשלום או במלחמה. אלחאייק הדגיש בריאיון לערוץ 'אלרד' שבישראל לא קיים שותף לשלום.

דובר חמאס, עבד א-לטיף אלקאנוע, אמר לערוץ 'אלרד' שהחברה בישראל מתפוררת מבפנים וחמאס רואה בכל המפלגות "מפלגות שעוינות את העם הפלסטיני".

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art