הגודל או הגוש: אלו הם יעדי המפלגות בבחירות

מערכת הבחירות הארוכה מתנקזת ל-15 השעות הקרובות מ-7 בבוקר ועד 10 בלילה, כאשר המקום בכנסת מובטח רק ל-120 איש בלבד. לכל מפלגה מטרה משלה: גודל המפלגה, גודל הגוש, גוש חוסם, אחוז ההצבעה, ויש מי שנאבק באחוז החסימה ומקווה לנס ה-1 בנובמבר

הגודל או הגוש: אלו הם יעדי המפלגות בבחירות
ראשי המפלגות צילום: צלמי פלאש 90

בשעה 22:00 הערב יישבו הפוליטיקאים כמו גם האזרחים לראות את תוצאות המדגמים ואז תוצאות האמת שיגיעו לאורך הלילה, עד אז הציבו הפוליטיקאים יעדים כדי להשיג את מבוקשם במערכת הבחירות הארוכה שבאה לסיומה היום ב-15 שעות גורליות.

ואלו הם יעדי המפלגות:

הליכוד:

במפלגה שמבקשת לחזור לעמדת השלטון יתמקדו במטרה לשמור על תואר המפלגה הגדולה בכנסת, אך גם בשלמות הגוש, כשאנשיה ינסו להגיע ל-61 ולאפשר הקמת ממשלת ימין.

יש עתיד:

המטרה היא להשאיר את כל מפלגות גוש 'רק לא ביבי' בכנסת הבאה, כולל את רשימת 'חד"ש - תע"ל' של איימן עודה ואחמד טיבי, כדי להביא לתיקו שימנע מנתניהו להקים ממשלה. ב'יש עתיד' ינסו להחליש גם את 'המחנה הממלכתי' של בני גנץ מחשש שהוא ינסה להרכיב ממשלה חלופית בראשותו.

המחנה הממלכתי:

המטרה של בני גנץ ופעיליו היא להגדיל את כוח המפלגה לאזור ה-15 מנדטים וזאת בכדי שיכולו לדרוש רוטציה על ראשות הממשלה ואף לנסות להקים ממשלה בראשות גנץ לצד החרדים.

הציונות הדתית:

במפלגה של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר מקווים להתקרב למספר המנדטים המרבי, מעל 13 ולמנוע מנתניהו אפשרות להקים ממשלה ללא הציונות הדתית. גודל המפלגה ישחק משחק משמעותי בהרכבת הממשלה ובדרישות הקואליציוניות.

ש"ס:

במפלגה החרדית הספרדית יפעלו למנוע זליגה משמעותית לאיתמר בן גביר, אך הדאגה לגודל הגוש גוברת לדאגה על גודל המפלגה.

יהדות התורה:

גם במפלגה החרדית האשכנזית ינסו למנוע זליגה משמעותית למפלגת הציונות הדתית, ב'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' יעשו מאמצים רבים להוציא את מרבית המצביעים כדי לא לאבד מנדטים ולפחות לשמור על כוחם עם 7 נציגים גם בכנסת ה-25.

מרצ - העבודה:

מטרת שתי מפלגות השמאל היא לשמור על כוחן שעומד כיום על 7 ח"כים כל אחת ולא לסיים את היום הזה מתחת לאחוז החסימה ומחוץ לכנסת. קמפיין הגוואלד יישמע מהמפלגות הללו לאורך היום.

ישראל ביתנו:

שר האוצר אביגדור ליברמן שבתקופתו יוקר המחיה שבר שיאים חדשים בכל תחום שהוא ינסה למנוע את התרסקות המפלגה שלפי הסקרים האחרונים נחלשה ודשדשה סביב 5 מנדטים.

המפלגות הערביות:

בשלוש המפלגות הערביות יעשו הכל כדי להוציא את מרבית המצביעים במגזר ולעלות בו את אחוזי ההצבעה. אף מפלגה לא עוברת בוודאות את אחוז החסימה לפי הסקרים האחרונים. כך שגם ברע"מ של מנסור עבאס וחד"ש-תע"ל של עודה וטיבי קיים חשש ממשי שלא לעבור את אחוז החסימה, בין הייתר בשל רבבות הקולות שסיעת בל"ד תקבל ולא תעבור גם היא. אם אכן זו תהיה התוצאה - לראשונה זה שנים לא יהיה ייצוג למגזר הערבי בכנסת.

הבית היהודי:

עם סיכויים נמוכים לעבור את אחוז החסימה, איילת שקד מקווה לנס שיעביר אותה את אחוז החסימה ומייחלת לתקדים 'כחול לבן' בבחירות הקודמות שמגבול אחוז החסימה הצליחה לגרוף 8 מנדטים ולהפתיע את כל הסוקרים, שקד יודעת שהיא זקוקה לתפילות ולכן הגיעה אמש לבית לחם לשאת תפילה בקברה של רחל אמנו להצלחת המפלגה.

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art