מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הסוכנת החשאית חשפה: מדריך פעילי שמאל קיצוני

חוברת ארגון שמאל קיצוני שנחשפה, מכילה דירוג יחידות צבאיות לפי אגרסיביות, מעקב אחר לוחמים והמלצה לנסות להפריע לעבודת המשטרה והצבא. הפעילים מונחים להיות חשאיים ולהסתיר את זהותם בכל מחיר: "אם פושטים על דירה שלכם, יש להיפטר מהמדריך במהירות"

הסוכנת החשאית חשפה: מדריך פעילי שמאל קיצוני
חיילים בחברון צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

חוברת ארגון השמאל ISM מכילה דירוג יחידות צבאיות לפי אגרסיביות, מעקב אחר לוחמים והמלצה לנסות להפריע לעבודת המשטרה והצבא, כך מדווח חנן גרינווד ב'ישראל היום'. הפעילים מונחים להיות חשאיים ולהסתיר את זהותם בכל מחיר.

המדריך המסווג של פעילי השמאל הרדיקלי נחשף לראשונה, ומעלה חשש כבד לגבי הסכנה כלפי ישראלים אם והוא יגיע לידי מחבלים. בחוברת של ארגון השמאל ISM, שהגיעה לידי 'ישראל היום', מסבירים לפעילים בחברון כיצד יש לפעול במקרה שחיילי צה"ל מנסים להיכנס פנימה. "אם פושטים על דירה, קודם כל היפטר מהמדריך הזה במהירות! אסור שזה יגיע לידי הצבא. ניתן לבעוט את דלת העץ פנימה בתוך פחות מדקה". הסיבה לכך היא התוכן הרגיש שנמצא במסמך - שצריך להטריד כל אחד.

המסמך חושף לראשונה כיצד עוקבים פעילי השמאל הרדיקלי אחר לוחמי צה"ל ומתיישבים ומתעדים אותם בחברון, נתונים שעלולים להעמיד ישראלים בסכנה ברורה ומיידית. כך, ציינו הפעילים לגבי עופר אוחנה שנפצע קשה בפיגוע במוצ"ש, שני מספרי לוחיות זיהוי של אמבולנסים שבהם הוא נוהג - מידע שיכול להיות שימושי ביותר עבור מחבלים.

בכל שנה מגיעים לחברון, אולי העיר המתוחה ביותר בעולם, עשרות פעילים בינלאומיים. מטרתם הרשמית היא לשמור על הסדר ולמנוע הפרת זכויות אדם. בפועל, פעמים רבות הם משתפים פעולה עם הפלשתינים באופן מלא. המסמך, שנכתב ב־2017, ואשר הגיע לארגון "עד כאן" על ידי סוכנת חשאית שהוחדרה לארגון, הוא מסמך מודיעיני לכל דבר, שנועד רשמית להדריך את הפעילים הבינלאומיים שמגיעים לחברון.

בין היתר, יש תיאור מחסומים לפרטי פרטים, כולל נקודות חוזקה וחולשה, תיאור בסיסים, כולל צילומים, ודירוג לוחמי צה"ל ושוטרים לפי מידת "הסכנה שלהם". מתיישבים שעלולים לעורר בעיה, לטענת הפעילים, ונחשבים "אלימים", מתועדים ומתוארים. מדובר בחומר ריגול לכל דבר ועניין, שאולי נכתב כביכול במסווה של מדריך לפעיל זכויות אדם, אולם אם יגיע למחבלים, הוא עלול לסכן את חיי ישראלים באופן ברור ומיידי.

הפעילים מצרפים לדו"ח את סמלי יחידות החי"ר שמגיעות למקום ומתארים מי בעייתי יותר ומי פחות, בעיניהם. כך, לגבי גולני הם מציינים כי הם "מפורסמים בהתנהגות התוקפנית שלהם כלפי פלשתינים. גולני ידועים כגרועים ביותר כלפי פלשתינים".

לגבי לוחמי חטיבת כפיר, הם טוענים כי הם "מאומנים להיות כוחות מיוחדים", ומתעדים כיצד לוחם כפיר עוצר פלשתיני. "בנוגע למג"ב", הם מתריעים, "הבחורים האלו יכולים לעצור אותך, אז תיזהר איתם. הם יכולים להיות די כועסים או מפחידים". גם יחידת יס"מ זוכה לתיאור מפרגן: "מדובר ביחידת הלוחמה בטרור. היא צברה מוניטין של מעצר פלשתינים תוך שימוש בברוטאליות מופרזת".

החשאיות שנוקטים הפעילים בנוגע לפעילותיהם מעלה תהיות. הם מונחים להסתיר את זהותם בכל מחיר: "אל תהיו ידידותיים, אל תדברו איתם, לעולם אל תגידו שאתם עובדים עם ISM. אתם כאן בביקור, בטיול או תיירים".

"ארגון ISM הוא ארגון חצי צבאי אשר מגייס פעילים, שולח אותם לישראל ואוסף מידע מפורט", אומר מנכ"ל ארגון "עד כאן" גלעד אך. "הארגון פועל בצורה אינטנסיבית כדי להבאיש את ריחה של ישראל תוך העברת מידע כוזב לכלי תקשורת, וכל זאת במימון חמאס אירופה ותנועת האחים המוסלמים. לישראל אסור להתעלם מהקשרים בין ארגוני הטרור ל'ארגוני זכויות האדם'. את ISM יש להוציא מחוץ לחוק ולגרש את פעיליו מישראל".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום