עוד מ׳ווינט׳: החולייה שלפי החשד חטפה ורצחה אותו, הם חוליית אוזבקים שהופעלה ע״י איראן. השלושה עקבו אחריו מיציאתו מהמרכול. לאחר הרצח הם יצאו בטיסה לטורקיה.
מי נתן להם רישיון? אישור הייבוא של דגמי מיצובישי ופולקסווגן בוטל
משרד התחבורה עצר יבוא מקביל של מיצובישי פאג'רו ספורט ופולקסווגן ID.6, שני דגמי רכבים ללא תקינה אירופאית ומיועדית לשוק הרכב הסיני והמזרח | אגף הרכב במשרד בודק מדוע אושרה מכירת שני הדגמים בישראל למרות שהם אסורים בייבוא
אגף הרכב במשרד התחבורה בודק מדוע אושרה מכירת שני הדגמים בישראל למרות שהם אסורים בייבוא בהיעדר תקינה מתאימה, כך דווח הערב ב'כלכליסט', הגמים המדוברים הם מיצובישי פאג'רו ספורט, המכונה גם מונטרו ספורט, מיוצרת בתאילנד ונמכרת רק בשווקי המזרח. פולקסווגן ID.6 החשמלית מיוצרת בסין ונמכרת רק בשטחה.
למרות שמדובר כאמור בדגמים המשווקים במזרח, אישר בחודשים האחרונים אגף הרכב במשרד התחבורה לשני יבואנים מקבילים למכור את שני הדגמים בארץ. המיצובישי שהינו רכב שטח המתבסס על טנדר המיצובישי טרייטון סווג כמי שמיוצר בתקינה אמריקאית, והפולקסווגן שהינו ג'יפון עם שבעה מקומות ישיבה, עניין נדיר בשוק החשמליות, סווג כמי שעונה לדרישות התקינה האירופית. שתי התקינות אכן מוכרות במקביל בידי משרד התחבורה, אבל שני הדגמים אינם עומדים בדרישות שלהן.
לא ברור מדוע סווגו כך שני הדגמים, האם מדובר בטעות של אנשי האגף, או בטעות מכוונת במסמכי התקינה שהוגשו למשרד, ולא נבדקו לעומקם בידי אנשיו. יבוא המיצובישי נעצר עוד לפני שכלי רכב ראשונים הגיעו לארץ, אבל מהפולקסווגן כבר הגיע לנמל אילת משלוח ראשון, ורכבים ראשונים אף יצאו ממנו למגרשי המכירה וכעת בוחן המשרד כיצד לנהוג בהם.
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי "בעקבות תלונה שהגיעה למשרד התחבורה בנושא, הוקפאו רישיון היבוא והוראת הרישום לדגמים אלה. הנושא מצוי בבדיקת אגף הרכב. באשר לייבוא רכבי מיצובישי פאג'רו ספורט, רישיון הייבוא של היבואן בוטל והמשרד החל בהליך מינהלי מולו, שיכול להביא לעיצומים, ביטול או התליית רשיון ועוד. מנכ"לית המשרד הנחתה לחדד את נהלי המשרד, כדי למנוע הישנות מקרים דומים".