מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בכיר אוקראיני מזהיר: המל"טים נבנו נגד ישראל - אנחנו רק הניסוי

בכיר אוקראיני מזהיר את ישראל כי היא הבאה בתור לסבול מהמל"טים האיראניים. "המל"טים האיראניים שפוגעים בערים אוקראיניות לא נועדו לאוקראינה, הם פותחו לפגוע בישראל, הם משתמשים באוקראינה כשטח מבחן ובמוקדם או במאוחר הם ישתמשו בהן נגד ישראל"

בכיר אוקראיני מזהיר: המל"טים נבנו נגד ישראל - אנחנו רק הניסוי
מל"ט איראני מסוג 'שאהד' צילום: Iran international

הפלת מל"טים מתוצרת איראן היא עסק מתסכל וקשה יותר ממה שזה נראה. זה דורש מאמצים רבים על הקרקע ובאוויר, אנשים שעובדים בצמוד יחד במשך 24 שעות ביממה. "השבועות האחרונים היו מאוד עמוסים, מאוד מתישים עבורנו", אמר טייס אוקראיני העונה לשם הקוד 'ג'וס' על המלחמה האווירית נגד המל"טים האיראנים שעשרות מהם משוגרים על ידי הרוסים מדי יום. "זה עדיין מאוד מאוד קשה להפיל אותם".

המלחמה באוקראינה מתנהלת כיום בשתי זירות נפרדות ברובן: על הקרקע בדרום ובמזרח, שם יד צבא אוקראינה על העליונה, ובאוויר, שם רוסיה יורה טילים ארוכי טווח ושולחת את המל"ט האיראני שיתפוצץ כדי לשתק את תשתיות החשמל והחימום בערים אוקראיניות בתקווה להרוס את האוכלוסייה.

החלק הקשה ביותר הוא פשוט למצוא את המל"טים, אמר ג'וס. במכ"ם, ניתן להתבלבל עם המל"טים הקטנים עם ציפורים נודדות או משאיות על כביש מהיר. בקרי קרקע מזהים מטרות פוטנציאליות ומכוונים מטוסים ליירט אותם, אך לעתים קרובות הטייסים שבים ריקים.

למרות המכשולים, הצבא האוקראיני מפיל כעת באופן שגרתי יותר מ-70% מהמל"טים שרוסיה רכשה מאיראן באוגוסט, אמר יורי סאק, יועץ של שר ההגנה האוקראיני, בראיון ל'ניו יורק טיימס'.

אוקראינה הפילה את המל"ט האיראני הראשון במזרח המדינה ב-13 בספטמבר ומאז הפילה לפחות 237, כך אמר דובר צבא אוקראינה בהצהרה בשבוע שעבר. "אנחנו מנסים להסתגל במהירות למציאות החדשה", אמר יורי סאק.

לאחר התקפת נחיל מל"טים על קייב ביום שני בשבוע שעבר, שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה, פנה לישראל בבקשה לקבל נשק הגנתי, הבקשה נדחתה על ידי שר הביטחון בני גנץ, בעיקר משום שישראל תלויה בשיתוף פעולה רוסי בסוריה. ישראל, אמר, תספק מערכות התרעה מוקדמת, אך לא נשק להגנה אווירית.

יורי סאק, יועצו של שר ההגנה האוקראיני, אמר כי ישראל עלולה להחמיץ הזדמנות ללמוד את הטקטיקה שלה להתמודדות עם איומים בשטחה על ידי סיוע נגד מל"טים באוקראינה.

"המל"טים האיראניים האלה שפוגעים בערים אוקראיניות לא נועדו לפגוע באוקראינה", אמר יורי סאק ל'ניו יורק טיימס'. "הם פותחו לפגוע בישראל. הם משתמשים באוקראינה כשטח מבחן, לראות חולשות, לשכלל אותן, ובמוקדם או במאוחר הם ישתמשו בהן נגד ישראל". אך גורם רשמי אוקראיני אמר כי ישראל סיפקה מידע מודיעיני שימושי לגבי מל"טים איראניים.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום