עמית סגל: הטוען המשטרתי: התגלו סתירות בין גרסאות החשודים בירי פצצות התאורה. יש להם היסטוריה של חקיקה בעבירות דומות.
שוק הסמארטפונים מתכווץ: רק 2 חברות הגדילו מכירות
מכירות הסמארטפונים צנחו ב-9% ברבעון החולף, מדובר ברבעון השלישי ברציפות שבו משלוחי המכשירים בירידה וברבעון השלישי הגרוע ביותר מאז 2014. צפוי שהמגמה הזו תימשך בשנים הקרובות | רק חברות אפל וסמסונג הציגו עלייה בנתח השוק
המשלוחים של מכשירי הסמארטפון נפלו ברבעון השלישי של 2022 זה הרבעון השלישי ברציפות. לפי הנתונים שפרסמה חברת המחקר Canalys, המשלוחים ירדו בשיעור שנתי של 9% ברבעון השלישי הגרוע ביותר מאז 2014. לא נחשפו פרטים נוספים, אך באוגוסט דיווחה חברת המחקר Counterpoint כי ברבעון השלישי של 2021 נשלחו 342 מיליון מכשירי סמארטפון - וחברת גרטנר פרסמה נתונים דומים.
ב'כלכליסט' חישבו כי ירידה של 9% פירושה שנשלחו 311.2 מיליון יחידות ברבעון השלישי של 2022. ב- Canalys ייחסו את הירידה לתנאים הכלכליים העולמיים שגרמו לכך שצרכנים רבים מעדיפים לדחות רכישות של פריטים כמו סמארטפונים לטובת מוצרים חיוניים יותר. ההערכה בחברה היא שהמגמה הזו תימשך למשך ששת החודשים הבאים לפחות.
מבין יצרניות הסמארטפונים, רק אפל וסמסונג חוו עלייה בנתח השוק. באפל נתח השוק התרחב מ-15% ברבעון השלישי של 2021 ל-18% ברבעון השלישי האחרון ונתח השוק של סמסונג עלה מ-21% ל-22%. נתח השוק של שיאומי נותר ללא שינוי על 14%, אופו (Oppo) נפלו מ-11% ל-10% ו-vivo התכווצו מ-11% ל-9%. שאר המותגים חולשים על נתח שוק של 27% - ירידה מ-28% בתקופה המקבילה אשתקד.
בהתבסס על הנתונים משנה שעברה שפרסמו ב- Counterpoint, סמסונג שלחו 69.3 מיליון יחידות ב-2021, כך שהנתון הנוכחי אמור לעמוד על 69.9 מיליון יחידות; אפל שלחו 48 מיליון יחידות ברבעון השלישי של 2021 ולפיכך הנתון לשנה הנוכחית עומד על 49.4 מיליון יחידות; שיאומי שלחו 44.4 מיליון יחידות ברבעון השלישי של השנה שעברה והנתונים השנה נותרו ללא שינוי; אופו שלחו 37.7 מיליון יחידות השנה, בהתבסס על כך שברבעון השלישי של 2021 שלחו 38.1 מיליון יחידות; ומבחינת vivo הנתון לשנה יעמוד על 33 מיליון יחידות לעומת 33.7 מיליון יחידות בשנה שעברה. המשלוחים של שאר המותגים עמדו על 107.4 מיליון יחידות ברבעון השלישי של 2021, כך שהשנה הנתון טיפס ל-108.5 מיליון יחידות.
"שוק הסמארטפונים מגיב ביותר לביקוש מצד הצרכנים והספקים מתאימים עצמם במהירות לתנאים הכלכליים המחמירים", סיכמה האנליסטית אמבר ליו מ- Canalys. "עבור רוב הספקים, ההתמקדות היא בהורדת הסיכון של הצטברות מלאי בשל ההידרדרות בביקוש".