מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 32°c
אשדוד 24°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 32°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ראש עיריית בני ברק למפכ"ל: "מפסיקים את שיתוף הפעולה עם המשטרה"

ראש העירייה זועם על הפסקת 'תהלוכת החקלאים' במהלך חג הסוכות ע"י המשטרה, והיום הודיע במפתיע על הפסקת שיתוף הפעולה עם הארגון: "התנהלות מחדלית של מפקד המשטרה המקומי אשר באקט ברוטאלי ואלים בחר לפגוע בתושבי העיר", כותב ראה"ע למפכ"ל

ראש עיריית בני ברק למפכ"ל: "מפסיקים את שיתוף הפעולה עם המשטרה"
רובינשטיין והמפכ"ל צילום: פלאש 90

ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, שיגר היום (חמישי) מכתב למפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, שבו הודיע לו כי העירייה מפסיקה את שיתוף הפעולה עם הארגון באופן מיידי. הסיבה: הפסקת 'תהלוכת החקלאים' ע"י המשטרה במהלך חול המועד סוכות. "התנהלות מחדלית של מפקד המשטרה המקומי אשר באקט ברוטאלי ואלים בחר לפגוע בתושבי העיר", כתב רובינשטיין.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', תושבים רבים שתכננו להשתתף ב'תהלוכת החקלאים', המתקיימת לאחר שנת שמיטה בעיר בני ברק, הופתעו לגלות כי המשטרה החליטה לעצור את התהלוכה כשהיא בעיצומה. בתהלוכה השתתפו אלפי בני אדם שהצדיעו לחקלאים שומרי השמיטה. החקלאים, כנהוג, נסעו במשאיות מיוחדות בעוד המשתתפים שרים ומריעים. התהלוכה המסורתית הייתה אמורה לעבור בשורה של רחובות מרכזיים בעיר, אך בסופו של דבר היא התקיימה באופן מצומצם לאחר שהמשטרה הורתה להפסיקה. 

במכתב ששיגר ראש העיר למפכ"ל, נכתב: "אני נאלץ לפנות אליך בעקבות התנהלות מחדלית של מפקד המשטרה המקומי אשר באקט ברוטאלי ואלים בחר לפגוע בתושבי העיר. נראה כי בעיני מפקד המשטרה המקומי, תושבי בני ברק אינם זכאים לזכות לחגוג במצעדים וטקסים כפי שבזוכות לו קהילות אחרות בערים אחרות".

 

"עם סיום האירוע ועל פי התכנית שהוגשה למשטרת ישראל וזכתה לאישורה", הוסיף רובינשטיין, "היו אמורים החקלאים לנוע על גבי 'משאיות ספארי' פתוחות במסלולים מוסכמים ברחבי העיר, כשתושבי העיר מלווים אותם לאורך מסלול הנסיעה, בברכה ובהצדעה. עם היציאה למסע ברחבי העיר, נוצרו עומסי קהל על המדרכות, בשל היענות ציבורית חסרת תקדים. ומכאן נפתחה דרמה שהלכה והסלימה תוך שניות בודדות: מפקד המשטרה בעירנו החליט בצעד תמוה ובריוני על ביטול האירוע ופיזורו בכח, כולל פיזור המשאיות ואיום במעצר נהגים ועוד, צעדים אקטיבים של פיזור האירוע בכח".

"לא זכור לי על מצעד או תהלוכה שנועדו לחגוג ארוע כה יפה ומאחד, אשר נסגרו בבריונות ופוזרו בכח הזרוע", נכתב. "ייתכן כי שיוכם של תושבי בני ברק לקהילה הדתית, לבושם ומנהגיהם משחררים את מפקד המשטרה המקומי מכל רסן או כבוד או תיאום עם מנהיגות העיר המקומית. צעד זה הינו חריג בכל היבט ומעורר תחושות קשות של אפליה ונקיטת צעדים מרחיקי לכת בכל מה שקשור לאירוע דתי ולציבור החרדי כציבור. אינני מצליח לזכור אירוע בו פוזרה תפילה המונית בהר הבית, בוטלו והושבתו לחלוטין טקסים, אירועי תרבות או אירועים ומצעדים שונים ברחבי הארץ. אין שום אח ורע להתנהלות כזו כפי שנהגה משטרת ישראל בעירי".

"במקום שתסגור המשטרה את הכניסות לעיר ותמנע כניסתה של תחבורה ציבורית לעיר (צעד מתבקש שבאופן תמוה לא ננקט), במקום שתעכב את המשך הצעידה למשך חצי שעה עד שאני ושאר מנהיגי העיר והרבנים שהיינו בשטח – נכניס את הציבור למסלול רגוע ובטוח, בחרתם במהלך בריוני ושרירותי תוך פגיעה ברשות של רבבות יהודים שאת מצוות החג לקחתם מהם ללא אומר, ללא דברים, בקלות ראש וללא כל הידברות ובאפס רגישות".

עוד נכתב במכתב: "כראש עיר אני דווקא זוכר היטב אירועים קרובים, בהם הודיעה קבוצה על 'הפגנה' של עשרות משתתפים בפאתי העיר, או אז ידעתם לסגור ולחסום את העיר כולה, את צירי הגישה אל העיר וממנה במצור של שעות ארוכות המזכירות את ימי החנק והעוצר שהושת על עירנו בתקופת הקורונה, ובלבד שתישמר זכות המיעוט ל'הפגנה'. אין ולא הייתה כל הצדקה ריאלית, הגיונית, אחראית ומנהיגותית למהלך כזה. התנהלות פוגענית וחד צדדית, שלא אוכל לקבל אותה ללא הסבר וללא נקיטת צעדים".

"לנוכח התנהלות זו", חתם ראש העיר את מכתבו, "אני מודיעך כי עיריית בני ברק מפסיקה מרגע זה את כל שיתופי הפעולה עם משטרת ישראל, עד לקבלת מענה ומעורבותך האישית בנידון. למעורבותך האישית אודה. בכאב ובתחושת השפלה קשה של רבבות תושבים ואורחים על הפגיעה באמונתם".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "על אף התכנון והתיאום המוקדם מול עיריית בני ברק, שכלל תנאי בטיחות שנועדו לשמור על שלום הציבור, אלפי אזרחים חסמו את הכבישים ומנעו את התקדמות הרכבים, תוך סיכון של משתמשי הדרך ושל המשתתפים עצמם. כאשר נדרשה משטרת ישראל לאיזון בין הרצון להמשיך את האירוע על אף הסכנה לבין השמירה על שלום הציבור, הוחלט להפסיק את האירוע לאלתר לפני שיהיו נפגעים בנפש. לאחר מאמץ רב ומהלכי הידברות, נפתחו כלל הצירים וכלי הרכב יצאו בבטחה".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום