מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

האם האיחוד האירופי יתיר שחיטה כשרה כחקיקה כלל אירופית?

נציבות האיחוד האירופי קיימה היום בבריסל דיון ייחודי בנושא השחיטה הכשרה. הכינוס שהתקיים על רקע נסיונות חקיקה ופסיקות המגבילות שחיטה כשרה במדינות שונות באירופה, בהשתתפות בכירים באיחוד האירופי. "אירופה לא יכולה להסתפק בדיבורים על מאבק באנטישמיות בלי לאפשר ליהודים חופש פולחן כולל שחיטה כשרה"

האם האיחוד האירופי יתיר שחיטה כשרה כחקיקה כלל אירופית?
פרות. אילוסטרציה צילום: Anat Hermony/FLASH90

נציבות האיחוד האירופי קיימה היום (חמישי) בבריסל בירת בלגיה דיון ייחודי בנושא השחיטה הכשרה. הכינוס שהתקיים על רקע נסיונות חקיקה ופסיקות המגבילות שחיטה כשרה במדינות שונות באירופה, הכינוס התקיים בהשתתפות בכירים באיחוד האירופי, מנהיגים יהודיים מרחבי היבשת ושליחים מיוחדים למאבק באנטישמיות.

יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA) הרב מנחם מרגולין ציין כי הוועידה שקיימה היום הנציבות האירופית היא מעט מדי אבל עדיין לא מאוחר מדי. "אנחנו גאים להיות הקול היהודי של אירופה ולהילחם בנושאים שנתפסים ע"י רבים כלא פופולריים. נושא השחיטה הכשרה היא עבורנו נדבך מרכזי בחופש הפולחן וחופש הדת באירופה. אנו מודים לנציבות שהסכימה להפצרותינו החוזרות ונשנות ולבסוף התייחסה לנושא. זה צעד נחוץ מאוד ובכיוון הנכון. עם זאת, אסור שהכינוס היום יתן לאף אחד את התחושה שניתן לסמן וי על הנושא או להעלימו רק בהצהרת מילים בעלות כוונות טובות" אמר.

יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מרגולין שמכהן גם כיו"ר מרכז רבני אירופה ציין כי "אנו מצפים שהנציבות האירופית תעשה כל מאמץ להבטיח את תמיכתן של כל ממשלות אירופה בחקיקה שתעגן את נושא חופש הפולחן בחוק כדי להבטיח את המשך קיומם של החיים היהודיים באירופה. אל תטעו, הנושא של חופש הדת, על אף שלא תופס את אותן כותרות כמו פעילויות אנטישמיות הוא קריטי לא פחות. בלי החופש הזה - לא יכול להיות עתיד ליהודי באירופה. אנחנו עומדים היום בצומת דרכים, בעוד כנסים כאלה הם מעט מדי, הם מזכירים שעדיין לא מאוחר מדי ללכת בכיוון הנכון" אמר הרב מרגולין.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום