מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 22°c
בית שמש 25°c
בני ברק 0°c
אשדוד 25°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 22°c
בית שמש 25°c
בני ברק 0°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

תיעוד: הגר"מ צדקה הלהיב את ההמונים בשירי הבן איש חי

אמש התקיימו הקפות שניות יחד עם הגאון הגר"מ צדקה בנוסח יהודי עיראק. המוני בני ישיבה רקדו עם ס"ת לקול צלילי עוד, כינור, חליל, דרבוקה וקאנון, בשירים אותם חיבר הבן איש חי

תיעוד: הגר"מ צדקה הלהיב את ההמונים בשירי הבן איש חי
ההקפות בישיבת פורת יוסף צילום: יאיר לוי, בחדרי חרדים

לפני כמאה שנה חיבר מרן הבן איש חי ספר שירים מיוחד לכבוד הקפות שמחת תורה, אותם היו שרים בבית מדרש בית זילכה בבגדד. כשיהודי עיראק עלו לארץ, הם המשיכו באותה מסורת, ובבתי הכנסת של הבגדדים, בעיקר בירושלים, היו עורכים הקפות שניות עם כלי נגינה ושרים את אותם שירים שכתב הבן איש חי.

 

כך בבית הכנסת מנחת יהודה של הראש"ל הרב מרדכי אליהו זצ"ל; בבית הכנסת שושנים לדוד אותו יסד הבן איש חי כשביקר בירושלים ובמקומות נוספים. בעשורים האחרונים חידש מנהג זה ראש ישיבת אהבת שלום הגאון הרב יעקב הלל, אליו מגיעים המוני בני ישיבות ליטאים, חסידים וספרדים.

כך גם בבית הכנסת לעדת העיראקים בית אהרון בשכונת בית ישראל בירושלים, של הגאון ר"י פורת יוסף הגר"מ צדקה, חידשו מנהג זה ב-30 השנים האחרונות, אך גם לשם החלו להגיע המונים כולל חסידים וליטאים שהתרגשו לשמוע את שירי הבן איש חי, לפיכך השנה העבירו את מקום אירוע ההקפות לאולם גדול של ת"ת מסילה נעלה ברחוב שמעון הצדיק.

ההקפות עם הגר"מ צדקה נמשכו עד לשעות הקטנות של הלילה, כשהמוני בני ישיבה רקדו עם ס"ת לקול צלילי מוסיקה בסגנון ערבי עם שורת כלים מסורתיים כמו עוד, קאנון, חליל ודרבוקה, כשהחזן משה חבושה ניגן בכינור את שירי הבן איש חי.

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art