מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 26°c
חיפה 29°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 28°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 26°c
חיפה 29°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

חריג: הפגישה של ראש המוסד עם הביטחוניסטים מהימין

פגישה חריגה נערכה כשבועיים לפני הבחירות בישראל. ראשי תנועת הביטחוניסטים הכוללת בכירים ביטחוניים לשעבר המזוהים עם הימין נועדו לפגישה עם ראש המוסד דוד ברנע. באופן חריג, יועמ"ש המוסד נכח גם הוא בפגישה

חריג: הפגישה של ראש המוסד עם הביטחוניסטים מהימין
ראש המוסד דוד ברנע צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

באופן חריג, תוך כדי קמפיין הבחירות, נפגש ראש המוסד דוד ברנע עם ראשי תנועת 'הביטחוניסטים', המזוהה עם עמדות הימין בישראל. באופן חריג, ראש המוסד התייעץ עם היועץ המשפטי לארגון לפני הפגישה - והוא גם נכח במהלכה. כך מדווחת גילי כהן ב'כאן חדשות'.

בפגישה, לפי מקורות, נכחו מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים תא"ל במיל' אמיר אביבי, מפקד חיל הים לשעבר אלוף במיל' אלי (צ'ייני) מרום, ואלוף במיל' גרשון הכהן, וכן מספר חברים נוספים בתנועה. בפתח הפגישה הצהיר ראש המוסד כי לא מדובר בפגישה פוליטית וכי זו תעסוק בסוגיה האיראנית, כך לפי מקורות.

התנועה מנהלת בשבועות האחרונים קמפיין אגרסיבי נגד ההסכם של ישראל עם לבנון בעניין הסכסוך הימי - שמסריו הודהדו על ידי ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. הם גם שלחו הודעות וואטסאפ לחברי כנסת נגד ההסכם. בעבר, ניהלו קמפיין דומה גם נגד כניסת רע"מ לממשלה - ומתחו ביקורת גם על בנימין נתניהו כאשר ניהל מגעים בנושא, וגם על בנט ולפיד.

בתנועה טוענים כי הם עמותה שאינה פוליטית, ושהם קיימו את הפגישה עם ראש המוסד על מנת להציג את הערכת המצב האסטרטגית של 'הביטחוניסטים', וכי פגישות דומות התקיימו גם עם המפכ"ל וצפויות להתקיים גם בהמשך.

מהתנועה נמסר כי "תנועת הביטחוניסטים נפגשה לאחרונה עם ראש המוסד במטרה להציג את עיקרי הערכת המצב האסטרטגית של התנועה ופעילותה. ראשי התנועה הביעו הערכה עמוקה לפעילות המוסד לביצור ביטחון ישראל".

בהמשך, 'הביטחוניסטים' צייצו בחשבון הטוויטר שלהם: "על מה דיברנו? הצגנו את הערכת המצב האסטרטגית של התנועה. מסמך עם יותר מ-300 עמודים שהוא המסמך האסטרטגי המקיף והשלם ביותר שנכתב עד היום. יש בו חידושים ותפיסות חדשות לקידום ביטחון ישראל".

ממשרד ראש הממשלה לא נמסרה תגובה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום