מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בלבנון מגיבים לנתניהו: "זה לצרכי בחירות"

בלבנון מדווחים כי ישראל וארצות הברית השיגו התחייבות רשמית מחברת האנרגיה הצרפתית "טוטאל" שתקדח בשדה קאנא צידון הפוטנציאלי, ולפיה לא יועבר גז עודף או נפט עודף משדה קאנא לחיזבאללה ולו בעקיפין. בכיר לבנוני מעביר ביקורת על נתניהו כי דבריו הם פוליטיים "אף אחת מהמדינות לא מעוניינת בהסלמה ובמלחמה, כי זה יביא עוד אסונות וצרות"

בלבנון מגיבים לנתניהו: "זה לצרכי בחירות"
אסדת גז צילום: מרק ישראל סלם, POOL

סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני, אליאס בו סעב, הנושא והנותן מטעם לבנון בסוגיית הגבול הימי, אמר בריאיון לערוץ הסעודי א-שרק כי כל הדיבורים של יו"ר האופוזיציה, נתניהו, הם לצרכי בחירות והוא יודע שאם יפר את ההסכם ולא יכבד אותו, אז המשמעות שהוא מונע יציבות מהעם הישראלי על מנת שיפיק גז בארצו.

לדבריו, המשוואה היום ברורה וכל הפרה של ההסכם תגרום לאי יציבות בגבול וישראל לא תוכל להפיק גז. עוד אמר אבו סעב: "העם הישראלי יודע שהאינטרס הכלכלי חשוב יותר ממלחמות וכיפופי ידיים ואנחנו בלבנון השתכנעו גם בכך – אנחנו רוצים יציבות ולא רוצים מלחמות. רוצים פריחה". הוא הוסיף כי על כן ההסכם הוא נכון והיסטורי.

עוד אמר בו סעב כי שני העמים יודעים כי אם לשתי המדינות אסדות גז משני צדי הגבול, אז אף אחת מהמדינות לא תהיה מעוניינת בהסלמה ובמלחמה, כי זה יביא עוד אסונות וצרות "לנו כעם לבנוני ולאינטרס הכלכלי. אף אחד לא רוצה ללכת לכיוון הזה. באותה נשימה, הישראלים יודעים שזה יפגע באינטרסים הכלכליים שלהם. המשוואה הזאת גרמה להסכם הזה להצליח". כך מדווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

העיתון הלבנוני א-נהאר מדווח הבוקר כי ישראל וארצות הברית השיגו התחייבות רשמית מחברת האנרגיה הצרפתית "טוטאל" שתקדח בשדה קאנא צידון הפוטנציאלי, שלפיה לא יועבר גז עודף או נפט עודף משדה קאנא לחיזבאללה ולו בעקיפין.

בנוסף ראש מפלגת הפלנגות הלבנונית, סאמי אל-ג'מייל, אומר שארגון חיזבאללה הכיר בישראל באופן מלא משום שהביע את הסכמתו להסכם סימון הגבולות הימיים עם ישראל. בריאיון לערוץ אלחדת הסעודי הוסיף אלג'מייל שחזבאללה מוכן לחתום על הסכם ישיר עם ישראל וישראל מדגישה שההסכם הזה יביא לשמירה על הגבול. "חזבאללה עבר לשלב חדש מבחינה אידיאולוגית ועליו להתמודד עם הקהל שלו והבכירים בארגון".

אלג'מייל הדגיש שהוא תומך בכך שלבנון תנהל משא ומתן לסימון גבולותיה היבשתיים והימיים עם כל שכנותיה, ישראל וסוריה משום שהדרך להחזיר את ריבונות המדינה הוא לפתור את כל חילוקי הדעות שגרמו ללבנון ולעם הלבנוני לדרוך במקום יותר מחמישים שנים. "לבנון זקוקה לסוג כזה של הסכמים שיביאו ליציבות וכדי לצאת לדרך חדשה", דברי אלג'מייל.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום