מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דיווח: פוטין סיפר למאסק על תוכניתו הגרעינית

פוטין אמר לאילון מאסק שהוא מוכן להשתמש בנשק גרעיני כדי להגן על אזורים שסופחו באוקראינה. המיליארדר שוחח בפרטיות עם הדיקטטור בניסיון להביא להפסקת המלחמה. פוטין גם אמר שהוא "מוכן לנהל משא ומתן" אם יוכל לשמור על קרים. מאסק הכחיש את הדיווחים 

דיווח: פוטין סיפר למאסק על תוכניתו הגרעינית
אילוסטרציה צילום: ארכיון

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר למיליארדר אילון מאסק שהוא ישתמש בנשק גרעיני כדי להגן על אזורים שסופחו באוקראינה. האיש העשיר בעולם שוחח עם נשיא רוסיה באופן פרטי בשבועות האחרונים בניסיון לפעול לעצירת המלחמה.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי מאסק, אמר לסביבתו שפוטין נחוש לנצח "לא משנה מה". הוא גם רמז שהאופציה הגרעינית תישאר אם אוקראינה תאיים להשתלט מחדש על קרים - הקו האדום האולטימטיבי של פוטין. כמו כן, נטען כי פוטין אמר למאסק שהוא "מוכן לנהל משא ומתן" על הסדר עם ההסתייגות שקרים מוכרת כחלק מרוסיה.

השיחה בין מאסק לפוטין פורסמה על ידי מדען המדינה איאן ברמר בניוזלטר שלו Eurasia Group. מאסק אמר לברמר ש"צריך לעשות הכל כדי להימנע" מתוצאה שבה הרודן הרוסי ישתמש בנשק גרעיני. "מאסק אמר לי שהוא דיבר ישירות עם פוטין והקרמלין על אוקראינה. הוא גם סיפר לי מה היו הקווים האדומים של הקרמלין", כתב ברמר.

"אני כותב את הניוזלטר השבועי שלי בנושא גיאופוליטיקה כבר 24 שנים. אני כותב בכנות בלי פחד, והעדכון השבוע לא היה שונה". ברמר כתב גם כי מאסק סירב לבקשה אוקראינית להפעיל את שירות לוויין האינטרנט שלו 'סטארלינק' בחצי האי קרים הכבושה.

אבל מאסק הכחיש את הדיווחים וכתב בטוויטר: "דיברתי עם פוטין רק פעם אחת וזה היה לפני כ-18 חודשים. הנושא היה החלל". לאחרונה מאסק עורר זעם כאשר נראה תומך בכיבוש של רוסיה במספר מחוזות תוך שהוא משמיע את דעותיו על המלחמה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום