מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

זלנסקי: "רוסיה הזמינה 2,400 מל"טים איראניים"

רוסיה הזמינה 2,400 מל"טים מתוצרת איראן. כך אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. הוא הודה לאותן מדינות שכבר סיפקו מערכת הגנה אווירית, "שמאפשרת לנטרל חלק מהטילים והמל"טים הרוסיים"

זלנסקי: "רוסיה הזמינה 2,400 מל"טים איראניים"
מל"טים איראניים צילום: Iran international

בשיחת וידאו בפסגת מדינות ה-G7, פנה זלנסקי למנהיגי המדינות בבקשה לספק מערכות הגנה אווירית והגנה מפני טילים בטווח בינוני וארוך, והוסיף כי מערכות כאלה ייצרו מערכת הגנה עקיפה. "מגן אווירי לאוקראינה, זה חלק מהערבויות הביטחוניות שהן מרכיב בנוסחה שלנו לשלום, כשאוקראינה תקבל מספר מספיק מערכות הגנה אוויריות חדישות ויעילות, המרכיב המרכזי של הטרור הרוסי, פגיעות טילים ייפסק", אמר.

הוא הודה לאותן מדינות שכבר סיפקו מערכת הגנה אווירית, "שמאפשרת לנטרל חלק מהטילים והמל"טים הרוסיים. אבל רוסיה הזמינה 2,400 מאיראן בלבד, לפי המודיעין שלנו". בפנייה למנהיגי מעצמות המערב אמר, "אנו מצפים מאוד לאספקת מערכות הגנה, ואם אפשר מהר, כי הם נחוצים בחודשים הקרובים".

זלנסקי אמר ביום שני האחרון, כי רוסיה השתמשה במל"טים תוצרת איראן כדי לתקוף עשרות מטרות אזרחיות באוקראינה. הצבא האוקראיני טען ב-8 באוקטובר כי רוסיה שלחה מל"טים צבאיים איראניים לבלארוס לצורך התקפות אפשריות בחלקים המערביים או המרכזיים של אוקראינה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום