מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הזוג הצעיר נשארו פעורי פה: הסיבה שהשכנים המבוגרים לא התעניינו במתנה

הרב יצחק פנגר בסיפור נפלא לחג הסוכות על זוג צעיר שהעניקו מתנות לשכניהם המבוגרים, אך אלו לא השתמשו בהן. מדוע בני הזוג נשארו פעורי פה? ואיך זה קשור לחג הסוכות?

הזוג הצעיר נשארו פעורי פה: הסיבה שהשכנים המבוגרים לא התעניינו במתנה
אנשים מבוגרים צילום: פיקסביי

זוג צעיר התגורר דלת מול דלת לזוג מבוגר. הגבר היה בסביבות גיל ה–80, והאישה הייתה צעירה ממנו בחמש שנים. הזוג הצעיר נהג לבקר את הזוג המבוגר, ובכל פעם הם הבחינו שהבעל מבקש מאשתו שתכין לו קפה, ושהאישה מביאה לו את צנצנת הקפה כדי שהוא יפתח עבורה את המכסה.

שבוע לאחר מכן, הזוג הצעיר הביא להם מתנות: לאישה – פותחן צנצנות אוניברסלי, שתוכל לפתוח את הצנצנות בעצמה, ולגבר - מכונת קפה קטנה.

שבוע לאחר מכן, כשהם נכנסו להגיד להם חג שמח, הם ראו ששום דבר לא השתנה: הבעל מבקש מאשתו קפה, והיא מביאה לו את הצנצנת, כדי שהוא יפתח לה. הזוג הצעיר היה מופתע... כשהם היו לבד עם הבעל, הם שאלו אותו מדוע הוא לא משתמש לבד במכונת הקפה, וכשהיו לבד עם האישה, הם שאלו אותה על פותחן הצנצנות. התשובות שלהם השאירו אותם פעורי פה...

הבעל ענה, "כן, ודאי שאני יכול להשתמש במכונת קפה. וכשאשתי לא פה, אני אכן עושה זאת. אך כשהיא באזור, אני מבקש זאת ממנה. אני רוצה לתת לה את ההרגשה שאני צריך אותה, ואיך שהיא עושה את הקפה, אין לה מתחרים. אני לא יכול בלעדיה. הרגשת הביחד הזו, שווה לי הכול".

האישה ענתה, "אני יכולה לפתוח את הצנצנת גם בלי הפותחן. אני נותנת לו לפתוח כדי שהוא ירגיש שהוא עדיין חזק יותר ממני, הוא ה'גבר' של הבית, ואני צריכה אותו כמו תמיד. תחושת הביחד הזו שווה לי הכול".

כמה פעמים אנחנו מנסים להיות עצמאיים, ולא להיעזר באחרים, רק כדי להראות כמה מוצלחים אנחנו. בלי לשים לב, אנו נותנים הרגשה לשני, שאנחנו נסתדר גם בלעדיו...

בחג הסוכות לוקחים ארבעה מינים, ואי אפשר בלי אף אחד מהם.  גם אם יש לך אתרוג בשווי של 1200 ₪ - בלי ערבה קטנה, כל הסט הזה לא שווה הרבה.

הבה נחשיב כל אחד, וניתן לשני את ההרגשה הטובה, שאי אפשר בלעדיו - וכך נזכה כולנו לשמחת חג אמיתית.

חג שמח.

שלכם, יצחק פנגר.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום