חוות הדעת המשפטית: לפיד לא סופר אותה

היועמ"שית גלי בהרב מיארה מפרסמת חוות דעת רשמית שהפיצה לשרי הממשלה, לקראת הדיון מחר בממשלה ובקבינט בדבר ההסכם המתגבש מול לבנון. האפשרות העדיפה והראויה לדעת היועמ"שית היא להעביר את ההסכם לאישור הכנסת | לפיד מסרב כי אין לו רוב בכנסת

קובי עוזיאלי | פוליטי 11.10.2022 | 23:38

בישיבת ממשלה | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, מפרסמת הלילה (שלישי) את חוות דעתה בנוגע לקידום ההסכם המתגבש בעניין תיחום הגבול הימי בין ישראל ללבנון בעת הזו, בסמיכות למועד יום הבחירות.

בחוות הדעת שנשלחה לשרים לקראת הדיון בממשלה מחר הובהר, כי תנאי יסוד לקידום ההסכם בסמוך לבחירות הוא קיומה של תשתית עובדתית מקצועית, המלמדת חיוניות ודחיפות מיוחדים המצדיקים את קידום ההסכם כעת.

בנוגע להסכם המתגבש, גורמי הביטחון הבכירים ביותר ויתר גורמי המקצוע הציגו תמונה עובדתית לפיה ישנה חשיבות מכרעת לקידום ההסכם, וכי בעת הזו נפתח חלון זמנים קצר וייחודי לשם כך.

לפיד בישיבת ממשלה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

בצד האמור, היועצת המשפטית לממשלה הבהירה כי בנסיבות העניין, על הממשלה להבטיח ביתר שאת כי הליכי אישור ההסכם על-ידה ייעשו באופן התואם את הנסיבות החריגות של המקרה, בדגש על הקירבה למועד הבחירות.

בהתאם לכך, ככל שהממשלה אכן תבקש לקדם את ההסכם, עליה לקיים תחילה דיון ולהכריע האם די להניחו לידיעת הכנסת בהתאם לכלל הרגיל הקבוע בתקנון הכנסת, או שיש להביאו להצבעה ולאישור הכנסת, אף שאין חובה בדין לנהוג כך.

עמדת היועצת המשפטית לממשלה היא, כי אף על פי שאין חובה בדין להביא את ההסכם לאישור הכנסת, הרי שנוכח הקירבה למועד הבחירות ובראי דיני הבחירות, ראוי לממשלה לנהוג כך.

אולם למרות חוות הדעת המשפטית ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד מתעלם ממנה ומסרב להביא את ההסכם לאישור הכנסת כנראה מחשש שינחל הפסד צורב ומביך סמוך לבחירות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום