מחר: יום דרמטי בדרך לאישור הסכם ישראל - לבנון

ההסכם הימי בין ישראל ללבנון שעשוי לשנות את פני ההיסטוריה במזרח התיכון לא עובר באופן חלק. מחר תצטרך המדינה להשיב לבג"ץ בעניין העתירות שהוגשו נגד העברת ההסכם בממשלת מעבר וללא אישור הכנסת | בנוסף, מחר יתכנסו הקבינט והממשלה וגם ההסכם יוצג בכנסת

ארי קלמן | פוליטי 11.10.2022 | 23:00

מליאת הכנסת | צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL

אחרי שבישראל ובלבנון הודיעו רשמית על ההסכם שנחתם בין ישראל ללבנון על קווי הים הגבולי שבין המדינות וחלוקת אסדות הגז, מחר (רביעי) צפוי יום דרמטי שיחל בבג"צ, ימשיך בממשלה ובדיון חריג בכנסת בחולו של מועד.

עד למחר ב-10:00 בבוקר המדינה תשיב לבג"צ מדוע לא יביאו את ההסכם לאישור במשאל עם או בהצבעה בכנסת, עד אז יכריעו השופטים האם לעכב את אישור ההסכם בממשלה.

בשעה 11:00 יכנס ראש הממשלה יאיר לפיד את הקבינט הביטחוני - מדיני ויציג לראשונה את ההסכם בפני שרי הקבינט, בדיון ישתתף גם הדרג הביטחוני.

בשעה 13:30 תתכנס הממשלה לישיבה מיוחדת בעניין ההסכם, אך ההצבעה תתקיים רק בעוד שבועיים לאחר שחברי הכנסת יקבלו הזדמנות לעיין לראשונה בפרטי ההסכם.

בשעה 18:00 מליאת הכנסת תתכנס לדיון חריג בעיצומו של חול המועד, על שולחן הכנסת יונח ההסכם וחברי הכנסת יוכלו לעיין בו למשך שבועיים ורק אז הוא יאושר בדיון נוסף בממשלה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום