שר המודיעין בפליטת פה מדאיגה: איך נסראללה מעודכן בהסכם?

שר המודיעין, אלעזר שטרן, הגיע לאולפן 'חדשות 12' להגן ציבורית על ההסכם העתיד להיחתם מול לבנון אולם פליטת פה במהלך הריאיון סיבכה אותו ומשחקת לידי מתנגדי ההסכם. לדברי השר שטרן, חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה, הוא זה שמנהל את המו"מ דרך ממשלת לבנון

חזקי ניימן | פוליטי 11.10.2022 | 21:40

במליאת הכנסת | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

שר המודיעין אלעזר שטרן, ממלגתו של ראש הממשלה, יאיר לפיד התראיין היום (שלישי) ב'חדשות 12' והתייחס להסכמות בין ישראל ללבנון באשר להסכם הגבול הימי, והגן על עמדת היו"ר וראש הממשלה שתומך נלהב בהסכם.

אולם, פליטת פה שלו עשויה לשרת את המתנגדים להסכם ולטענה העיקרית נגד חתימה עם ממשלת לבנון משום שמאחוריה עומד ארגון הטרור חיזבאללה. המגיש, ירון אברהם שאל את השר שטרן מדוע מזכ"ל חיזבאללה נסראללה ראה את ההסכם בטרם ראו אותו אזרחי ישראל? תשובת השר הייתה: "מכיוון שנסראללה עושה את המשא ומתן דרך ממשלת לבנון".

 

צילום: מתוך חדשות 12

אם נסמוך על ראש הממשלה יאיר לפיד, טיוטת ההסכם עומדת באופן מלא בעקרונות שהציגה ישראל, הן בתחום הביטחוני והן בתחום הכלכלי. "מדובר בהישג היסטורי שיחזק את ביטחון ישראל, יכניס מיליארדים לכלכלת ישראל ויבטיח את היציבות בגבול הצפון".

מנגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו תקף אחר הצהריים את ההסכם המתגבש עם לבנון ואמר: "זהו איננו הסכם היסטורי, זוהי כניעה היסטורית - מכירת חיסול של לפיד. מי שנכנע כך לחיזבאללה לא יכול להיות ראש ממשלה".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום