מאסק: המשאיות של טסלה עולות על הכביש

ה-Tesla Semi הייתה אמורה לעלות על הכביש כבר ב-2019, אבל רק עכשיו זה (אולי) קורה

גיקטיים | רכב ותחבורה 9.10.2022 | 10:06

תמונה: טסלה

האם יכול להיות שאחרי כל הדחיות, העיכובים והבטחות השווא – אחד המוצרים המרשימים ביותר של טסלה עולה על הכביש? על פי מנכ"ל טסלה והטכנוקינג בכבודו ובעצמו, אילון מאסק, התשובה היא כן, ובעוד פחות מחודשיים נראה את המשאית של טסלה עולה על הכביש.

640 ק״מ בחצי שעה טעינה

בניגוד לסייברטראק, שהיא טנדר חשמלי (שגם הוא טרם עלה על הכביש), המשאית של טסלה היא סמי-טריילר שלפחות על פי מאסק, אמורה להיות כמו משאית על סטרואידים: למרות שהיא משאית 10 טון, היא מסוגלת להגיע מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 5 שניות ולנסוע עד כ-800 ק״מ בטעינה אחת. כשנהגים יצטרכו להטעין אותה, הם יוכלו לעצור בתחנות Megachargers שיוסיפו לה 640 ק״מ נסיעה בטעינה של כחצי שעה בלבד. בנוסף, מאסק הבטיח לרכב אורך חיים של 1.6 מיליון קילומטר.

גם תא הנהג לא דומה לשום דבר. תמונה: טסלה

משאית הסמי-טריילר של טסלה היא לא מוצר חדש. היא הוכרזה לראשונה כבר בנובמבר 2017, כשמאסק, הידוע מאוד בלו״ז היצירתי שלו בכל הנוגע להבטחות והכרזות (ורכישות של חברות), הודיע שהיא תעלה על הכביש בשנת 2019. במשך זמן רב לא שמענו דבר מטסלה בנוגע למשאית, שאולי אף אחד מאיתנו לא ירכוש לנסיעה הבאה שלו לאילת, אבל בהחלט יכולה לשנות ללא מעט חברות את עלויות ומהירויות התובלה – מה שעשוי לסייע לשירות טוב יותר ואולי אפילו למחירים טובים יותר, כיוון שעלויות התפעול של משאיות שכאלו עומדת על כחצי ממחיר משאית דיזל.

הפעם האחרונה שקיבלנו איזשהו שביב תקווה על המשאית של טסלה הייתה ב-2021, אז רמון לגוארטה, מנכ״ל PepsiCo, טען שטסלה תספק לחברה את המשאיות הראשונות כבר ברבעון האחרון של השנה. ״קנינו משאיות חשמליות מטסלה… ואנחנו צפויים לקבל את המשלוח הראשון של המשאיות ברבעון הזה", אמר לגוארטה בראיון ל-CNBC. הדברים נאמרו לאחר שנשאל אם החברה שלו שוקלת לרכוש את המשאיות של Rivian המתחרה. ובכן, יכול להיות שהוא צדק לגבי הרבעון האחרון של השנה, אבל לא בשנה הנכונה.

הפעם זה סופי (אולי)

תמונה: טסלה

מאסק כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא ״נרגש להודיע על התחלת הייצור של Tesla Semi Truck עם משלוחים לפפסיקו ב-1 בדצמבר״. בנוסף הוא ציין שהיא ״סופר כיפית״ לנהיגה, וחזר על ההבטחה כי היא תגיע לטווח של כ-800 ק״מ בטעינה אחת. המשאיות הראשונות של טסלה מיוצרת בנבדה, ליד מפעל Giga של טסלה עם קצב ייצור מוגבל של כ-5 משאיות בשבוע. בהמשך, טסלה מתכנן לעבור לקצב ייצור מהיר יותר במפעל גיגה שבטקסס. בסך הכל הזמינה פפסיקו 100 משאיות, כש-15 מהן צפויות להגיע למפעל הייצור המרכזי בקליפורניה, שם הותקנה כבר תחנת Megacharger. האם הפעם זה סופי ותושבי ארצות הברית יוכלו לראות את המשאית של טסלה על הכביש? נדע ממש בקרוב.

 

גיקטיים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום