מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 32°c
אשדוד 24°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 32°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

המפכ"ל ל'בחדרי' על תקרית המכת"זית: "יש תקלות וטעויות, מתייחסים בכובד ראש"

בראיון שיפורסם במהלך החג אמר המפכ"ל ל'בחדרי חרדים' כי השימוש במכת"זית חיוני לפינוי הפרות סדר, אך הביע צער על התקרית שבה נפגעו בני הזוג החרדים: "יש לפעמים תקלות וטעויות ואחנו מתייחסים בכובד ראש לאותו אירוע"

המפכ"ל ל'בחדרי' על תקרית המכת"זית: "יש תקלות וטעויות, מתייחסים בכובד ראש"
המפכ"ל בראיון ל'בחדרי' צילום: ישי ירושלמי

מפכ"ל המשטרה התייחס לתיעוד שצולם במהלך הפגנת הקיצוניים בסוף השבוע שעבר בירושלים, בו נראים זוג חרדים נפגעים מזרנוק מכת"זית שהפעילו שוטרים נגד המפגינים. "צריך להבין שזה הכלי העיקרי שיש לנו לפיזור הפגנות", אמר רנ"צ קובי שבתאי בראיון חג ל'בחדרי חרדים' (שישודר בחול המועד סוכות). "נכון שיש לפעמים תקלות וטעויות ואחנו מתייחסים בכובד ראש לאותו אירוע".

 

"כמו כל בית ישראל ראיתי את התיעוד",  הוסיף שבתאי. "אני לא אתייחס כרגע לעמדתי, כיוון שהנושא נמצא בבדיקה. מפקד המחוז החליט כרגע להשעות את מפעיל המכת"זית עד לבירור".

יכול להיות הנזק שהכלי הזה מביא גדול על התועלת?

"אני לא חושב כמוך. זה הכלי העיקרי שיש לנו באירועים המוניים של הפרות סדר, כשאנחנו לא רוצים להשתמש בכלים יותר אגרסיביים כלפי הציבור. הזרנוק של המים זה המינימיום שניתן לעשות. אני אומר שוב, אסור לחרוג מהכללים והנושא הזה ייבחן".

נזכיר כי המשטרה השעתה את מפעיל המכת"זית שפגע בבני הזוג. נציג המשטרה אמר במהלך דיון בוועדת הכספים של הכנסת כי בארגון החליטו להשעות את השוטר עד לבירור העניין. במקביל, כבכל מקרה דומה, המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בבדיקת הנסיבות.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום