מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

שגריר אוקראינה: "מבקש ממנהיגי ישראל לסייע לנו במלחמה שנכפתה עלינו"

שר המשפטים גדעון סער נשאל בתקשורת הרוסית "מדוע קולו לא נשמע למרות שהמלחמה באוקראינה נמשכת כבר שבעה חודשים". תשובתו היתה כי "למרבה הצער, במהלך מערכת הבחירות אין כמעט דיון בסוגיות מהותיות" שגריר אוקראינה בישראל: "עם עזרה הומניטרית, חשובה ככל שתהיה, לא מנצחים במלחמה"

שגריר אוקראינה: "מבקש ממנהיגי ישראל לסייע לנו במלחמה שנכפתה עלינו"
שגריר אוקראינה בישראל איבגן קורניצ'וק צילום: שגרירות אוקראינה

שגריר אוקראינה בישראל, איבגן קורניצ'וק, מגיב לראיון שנערך עם שר המשפטים גדעון סער בעיתון NEWSru בשפה הרוסית בנוגע לעמדתו לגבי המלחמה באוקראינה והסיוע לעם האוקראיני: "לצערי, עמדתו של השר מתיישרת עם עמדתה של ממשלת ישראל עד כה – הימנעות מנקיטת עמדה חד משמעית וסיוע מינימלי. כאמור, עם עזרה הומניטרית, חשובה ככל שתהיה, לא מנצחים במלחמה! מדובר במלחמת דוד מול גוליית -  אוקראינה מתמודדת מול צבא רוסי אכזרי. אנחנו זקוקים מיידית לסיוע צבאי והגנתי ואני חוזר ומבקש ממנהיגי ישראל לסייע לנו במלחמה זו שנכפתה עלינו, ללא סיבה".

בראיון נשאל השר סער מדוע קולו לא נשמע למרות שהמלחמה באוקראינה נמשכת כבר שבעה חודשים, ותשובתו היתה כי למרבה הצער, במהלך מערכת הבחירות אין כמעט דיון בסוגיות מהותיות. 

על השאלה "האם לדעתך מדינת ישראל פעלה נכון במהלך שבעת החודשים הללו?" ענה גדעון סער: "באופן כללי, כן וגם אחרי הפלישה, ואחרי הסיפוח, אנחנו אומרים אותו דבר. אנחנו נגד הפלישה, אנחנו לא מכירים בסיפוח של ארבעה אזורים.  אנחנו גם מספקים סיוע לאוקראינה. החלטנו לא לספק מערכות נשק לאוקראינה, אלא סיוע הומניטרי כמובן. אני חושב שנקטנו את העמדה העקרונית בצורה נכונה".

השר נשאל מדוע ישראל גיבשה את עמדתה ופעלה לאט. תשובתו - "לישראל יש הרבה אינטרסים שהמדינה חייבת להגן עליהם. לא רק בתחום האבטחה, אלא גם בתחום העלייה למשל. מדינת ישראל הייתה צריכה לנקוט עמדה, היא נקטה עמדה, אבל היא חייבת לקחת בחשבון גם מגוון היבטים ופרמטרים. בשלבים הראשונים של המלחמה נראה היה שאולי המלחמה תסתיים מהר יחסית. אבל כבר בפגישה הראשונה באו"ם, למרות מורת רוחה של רוסיה, הצבענו נגד הפלישה".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום