מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 32°c
אשדוד 24°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 32°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

גנץ הנחה את צה"ל להיערך להסלמה בצפון: "מאמצי ההתקפה וההגנה"

נוכח ההתפתחויות במשא ומתן על הגבול הימי, הנחה שר הביטחון בני גנץ את צה"ל להיערך לתרחיש של הסלמה בצפון "הן במאמצי ההתקפה והן במאמצי ההגנה"

גנץ הנחה את צה"ל להיערך להסלמה בצפון: "מאמצי ההתקפה וההגנה"
בני גנץ ואביב כוכבי צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ הנחה היום (חמישי) את צה"ל להיערך להסלמה בצפון מול ארגון חיזבאללה, זאת לאחר שראש הממשלה לפיד הורה מוקדם יותר לצוות המו"מ לדחות את הערות לבנון לטיוטת ההסכם על אסדת הגז 'כריש'.

מלשכתו של שר הביטחון נמסר כי בהערכת המצב השבועית בראשות גנץ ובהשתתפות הרמטכ"ל, מנכ"ל משרד הביטחון וראש אגף המבצעים, הנחה שר הביטחון את צה"ל להיערך לתרחיש של הסלמה בצפון "הן במאמצי ההתקפה והן במאמצי ההגנה", נוכח ההתפתחויות במשא ומתן על הגבול הימי.

היום אמר גורם מדיני בכיר כי ראש הממשלה יאיר לפיד דוחה את הערות לבנון להסכם. "ראש הממשלה יאיר לפיד עודכן בפרטי השינויים המהותיים החדשים שלבנון מבקשת לעשות בהסכם, והורה לצוות המו"מ לדחותם", אמר הגורם.

לדברי הגורם הבכיר, ראש הממשלה לפיד הבהיר שישראל לא תתפשר על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים שלה בשום אופן גם אם זה אומר שלא יהיה הסכם בקרוב.

עוד הוסיף הגורם הבכיר: "ישראל תפיק מאסדת כריש גז ברגע שהדבר יהיה אפשרי. אם החיזבאללה או מישהו אחר ינסה לפגוע באסדת כריש או לאיים עלינו - המו"מ על הקו הימי ייפסק לאלתר וחסן נסראללה יצטרך להסביר לאזרחי לבנון למה אין להם אסדת גז ועתיד כלכלי".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום