מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

האם האוקראינים פברקו את "מיני אושוויץ"?

לאחר שבאוקראינה פרסמו תיעודים מכפר ממנו נסוגו הרוסים ומהם נחשפים לכאורה מעשי זוועה שביצעו הרוסים, עיתון גרמני מוביל טוען כי הדיווח האוקראיני אינו נכון. "ביקרנו בכפר וחקרנו את הרקע. נראה שהקופסה הגיעה מרופא שיניים בכפר. זה כנראה נגנב ממנו על ידי הרוסים"

האם האוקראינים פברקו את "מיני אושוויץ"?
השיניים מזהב והצינור עינויים צילום: משטרת חרקוב

משרד ההגנה האוקראיני טוען כי הם גילו "מיני אושוויץ", בתא עינויים רוסי שנחשף בעיירה אוקראינית. לטענת מפקד משטרת חרקוב שפרסם תיעוד בחשבון הפייסבוק שלו, בו נראים שיניהם של כביכול קורבנות, לטענת אוקראינה חלקם נקברו בחיים. התגלית הנוראה לכאורה התגלתה בעיירה פיסקי-רדקיבסקי בצפון אוקראינה, כ-25 קילומטרים ממזרח לעיר איזיום.

בתמונות נראית קופסת פלסטיק מלאה בעשרות שיני זהב ותותבות, שלדברי גורמים אוקראינים נשלפו מקורבנות. בתמונות גם נראית מסיכת גז שהייתה ממולאת בסמרטוט בוער כדי לאלץ את הלובש לשאוף עשן חריף. מקומיים אף העידו כיצד חלק מהקורבנות נקברו בחיים.

אך בדיקה שערך העיתון ה'בילד' מגרמניה, מגלה כי הסיפור לא ממש קרה. העיתון מציין כי "ראשית, חיילים רוסים מכים, מענים אוקראינים כמעט בכל מקום, כמעט בכל אזור שהם כבשו. בוצ'ה היה אכזרי וקטלני במיוחד - תאי העינויים הרוסיים נמצאים בכל מקום".

עוד נכתב: "שנית, הצד האוקראיני עושה טעויות חמורות במאבק מול רוסיה כי הוא מפרסם מידע שלא אימת. בדיוק כמו הרקע של ארגז שיני הזהב".

העיתון מציין כי "תושבי הכפר לא מאשרים את זה. ביקרנו בכפר וחקרנו את הרקע. נראה שהקופסה הגיעה מרופא שיניים בכפר. זה כנראה נגנב ממנו על ידי הרוסים".

ה'בילד' מציין כי העיתון "מראה את האמת גם כשהיא פוגעת במי שאתה מרחם עליהם. העיתון מדווח מאוקראינה מאז 2014, אז החלה רוסיה במלחמה. להראות מה באמת קורה ולא מה שממשלות אומרות. ראינו בעצמנו את הזוועות של בוצ'ה. ראינו גופות של אזרחים שנורו. דיברנו עם אנשים שנחטפו על ידי חיילים רוסים ושקרוביהם נרצחו, דיברנו עם מאות אוקראינים שאיבדו הכול בגלל מלחמת התוקפנות הרוסית".

"נמשיך לדווח על מה שקורה באוקראינה, מה רוסיה עושה עם המלחמה והטרור שלה. ונמשיך לבחון מה באמת קרה - ומה מסתובב רק באינטרנט".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום