מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
י"ב תשרי התשפ"ה | 14.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 21°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הפתעה: גוגל השיקה ראוטר Wi-Fi 6E במחיר מעניין – וזה לא קרה באירוע ההשקה שלה

גוגל סופסוף חושפת את ה-Nest Wifi 6E שעשוי לפתור לכם הרבה בעיות בתקשורת בבית, אבל זה משום מה קרה ימים ספורים לפני האירוע הגדול ביותר שלה

הפתעה: גוגל השיקה ראוטר Wi-Fi 6E במחיר מעניין – וזה לא קרה באירוע ההשקה שלה
אילוסטרציה צילום: אביר סולטן, פלאש 90

היום (ה׳) בשעה 17:00 גוגל תתפוס את הבמה ותכריז על הגאדג׳טים החדשים שלה לשנת 2022-2023. אבל בזמן שהישראליים צמו, גוגל החליטה לשבור את האמברגו של עצמה, לא לחכות לאירוע שלה, ולהשיק במפתיע שני מוצרים חדשים (שכמובן כבר דלפו מבעוד מועד) – ואחד מהם יכול די להיות מוגדר כשובר שוק.

Wifi 6E מגיע למיינסטרים

המכשיר שאותנו מעניין יותר מכל הוא ה-Nest Wifi Pro. זוהי הגירסה החדשה למה שהיה מוכר פעם בתור Google Wifi, הראוטר החכם והמאוד מוצלח של גוגל. גולת הכותרת של גירסת הפרו היא התמיכה ב-Wi-Fi 6E, התקן העדכני ביותר (נכון להיום) של רשתות אלחוטיות ביתיות, שמוגדר לא מעט בתור השינוי המשמעותי ביותר לווייפיי בעשורים האחרונים. ראוטרים תומכים בתקן הזה לא משתמשים רק בתדרי 2.4GHz ו-5.0GHz, אלא גם בתדרי 6GHz, בפועל, מדובר בתוספת של כמעט פי 6 בטווח התדרים האפשריים בהשוואה למה שהיה קיים עד היום. מה שיאפשר ליותר רשתות לפעול במקביל, מבלי להפריע האחת לשניה.

כך, תוכלו לחבר יותר ויותר מכשירים לרשת שלכם, וגם הרשתות של השכנים שלכם לא יתנגשו האחת בשניה. טווח התדרים החדש שנפתח אמור להבטיח שבהתאם למהירות שהספק שלכם מאפשר, תוכלו להגיע עד ל-2Gbps בתוך הבית שלכם. בדומה לרשת 5GHz, גם רשת ה-6GHz מיועדת לשידור לטווח קצר, והיא תפעל במקביל לרשתות האחרות והמוכרות. אמנם מספר המכשירים שתומכים כיום ב-Wi-Fi 6E ויוכלו לנצל את מלוא יכולות הראוטר החדש הוא נמוך, אבל מדובר בסוג של ראוטר שהוא Future Proof לשנים הקרובות שבהן סמארטפונים, לפטופים וגאדג׳טים נוספים חדשים יגיעו עם תמיכה בתקן. נזכיר שגם בישראל, הודות לגישה המבורכת של משרד התקשורת הנוכחי, אושר גם התקן הזה לשימוש בישראל לאחר שהיה אסור לחלוטין.

אני אישית לא קניתי את ה-Nest Wifi (דור 2) שלי רק בגלל המהירות שלו, אלא בגלל שהוא מנהל רשת Mesh בצורה מצוינת ופשוטה, וכך גם אמור להיות עם ה-Nest Wifi Pro: במקום להסתבך עם הגדרות מעצבנות וממשקים ארכאיים, ההתקנה של Nest Wifi Pro מתרחשת באפליקציית Home של גוגל, ושם גם תוכלו לנהל את כל ההגדרות בצורה פשוטה, לבצע בדיקות מהירות, ליצור רשתות לאורחים, ליצור הגדרות לילדים ועוד. אתם יכולים לקנות עוד יחידות מלבד הראוטר שישמשו כמרחיבי טווח, אבל מהסוג החכם, כיוון שהראוטר גם יודע לנהל בעצמו את המעבר בין הרשתות וגם יודע לפתור כל מיני בעיות קטנות ואפילו לשלוח לכם התראה כשהאינטרנט התנתק (כאילו שאתם לא יודעים את זה בעצמכם אם אתם בבית).

בניגוד לדור הקודם של Nest Wifi, גירסת הפרו מגיעה ללא רמקול ומיקרופון מובנה ל-Google Assistant, והיא גם לא תומכת בגירסאות הקודמות של הראוטר ונקודות הגישה שלו. אלו הן שתי חדשות די מבאסות למי שכבר משתמש ואוהב את גירסאות העבר – אבל הדור החדש מגיע עם תמיכה (בעדכון עתידי) ב-Matter, התקן שאמור לעשות הרבה סדר ברכיבי בית חכם. ה-Nest Wifi Pro לא סתם מגיע עם תמיכה כללית ב-Matter, אלא שהוא ישמש גם כ-Hub, כך שתוכלו לשלוט באמצעותי בפועל על כל מכשירי Matter אחרים, במקום לרכוש מכשיר נפרד. בנוסף, כל אחת מהיחידות מגיעה סופסוף עם חיבור Ethernet, אם תרצו לחבר מכשירים או סוויצ׳רים באופן קווי.

בעבור ה-Nest Wifi Pro תצטרכו לשלם מחיר לא צנוע של 199 דולר (לראוטר אחד שיספיק לכם ל-204 מטר רבוע, לדברי החברה). הטוויסט המעניין מגיע כשאתם רוצים להרחיב את הרשת שלכם לעוד קומות או חדרים בעיתיים: בעבור Nest Wifi Pro עם עוד יחידה להרחבת הרשת תשלמו 299 דולר ועבור חבילה הכוללת 2 יחידות הרחבה (בנוסף לראוטר) תשלמו 399 דולר. זה אמנם לא מחיר זול במיוחד לראוטר, אבל זהו נחשב מחיר מוצלח למדי אל מול כל המותגים הבולטים האחרים שמוכרים ראוטרים WiFi 6E.

גם פעמון הדלת החכם של גוגל, Nest Doorbell, בגירסה המחוברת שלו שלא זקוקה לעולם לסוללות קיבל עדכון נחוץ. הפעמון החדש והקומפקטי יותר מסוגל לשמור על יותר משעה של אירועים חשובים שהוא קלט, גם אם חיבור הרשת שלכם נפל (אבל לא אם החשמל שלכם יפול, כיוון שאין כאן סוללה). בנוסף, גוגל תתן לכם לצפות ב-3 השעות האחרונות של התיעוד ללא תשלום נוסף עם קליפים של עד 5 דקות. מי שירצה, יוכל כמובן לשדרג את המינוי שלו לגירסת ה-Plus בעלות נוספת. הפעמון מסוגל לצלם סרטונים באיכות 1280×960 ב-30 פריימים לשניה ועם HDR, ומסוגל ללכוד וידאו ב-145 מעלות. בגוגל מבטיחים שהמצלמה החדשה היא הטובה ביותר שהם אי פעם יצרו לפעמונים חכמים, אבל כדאי לשים לב ש-Nest Hello מגיע עם רזולוציה ושטח צילום טוב יותר.

ה-Nest Doorbell החדש יעלה 179 דולר.

רק ההתחלה

אלו שני המוצרים שגוגל שיחררה במפתיע, ולא חיכתה איתם לאירוע שיתרחש היום (ה׳) בשעה 17:00. אנחנו כמובן נסקר את כל החדשות והעדכונים מהאירוע, אז זה הזמן לוודא שאתם עוקבים אחרי ערוץ העדכונים הרשמי שלנו.

גיקטיים

 צבע אדום

art