מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

רה"מ החליפי נפתלי בנט מאיים בווטו על ההסכם עם לבנון

בנט אומר כי יקיים מרתון התייעצויות ויחליט כיצד לנהוג מול ההסכם, ששונה לדבריו מהנוסח שהכיר כשיצא מלשכת רה"מ. בנט לא יוכל להטיל וטו אם ההסכם יגיע לקבינט ולא לממשלה

רה"מ החליפי נפתלי בנט מאיים בווטו על ההסכם עם לבנון
בישיבת ממשלה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הקרב על הסכם הגבול הימי עם לבנון ממשיך להסעיר את המערכת הפוליטית וכעת (שני) מצטרף לקלחת גם ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט שמאיים להטיל וטו על ההסכם עם לבנון, בגלל השינויים לדבריו שחלו בנוסח.

בנט, כך לפי הפרסום ב'חדשות 12', אומר כי הוא לומד את פרטי ההסכם, "כולל השינויים שחלו בו". מדברי בנט ניתן להסיק מכך שהנוסח שנסגר כעת שונה מהותית מהנוסח עליו דנו הצדדים כשעזב את לשכת ראש הממשלה. בנט אומר כי יערוך מרתון דיונים בעניין ויקבל הכרעה כיצד לנהוג.

השאלה המרכזית היא אם לבנט יש את סמכות הווטו בנושא. אם ההסכם יובא לקבינט, לבנט לא תהיה זכות וטו. אך במידה וההסכם יגיע לשולחן הממשלה לבנט יש זכות בנט.

כך או כך, כלל לא ברור אם הסכם כזה אכן יגיע, לממשלה או לקבינט, לפני הבחירות לאחר שבג"צ כבר דורש תשובות לגבי העיתו בעקבות עתירה שהוגשה בנושא.

אמש אישרו ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ את הצעת המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין לפתרון סוגיית הסכסוך בגבול הימי בין ישראל לבין לבנון, ההסכם, לאחר שייחתם, צפוי להיות מונח בפני האו"ם ולקבל מעמד בינלאומי מוכר כקו גבול.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום