מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 26°c
חיפה 29°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 28°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 26°c
חיפה 29°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ישראל מגיבה ומתגרה בפוטין: לא נכיר בסיפוח

ישראל כבר לא יושבת על הגדר וממשיכה בעקביות להתנער ממעשיו של פוטין על אדמת אוקראינה. משרד החוץ מפרסם הצהרה בעקבות הכרזתו של פוטין על סיפוח 15% מאוקראינה כי לא יכיר בסיפוח כי אם בריבונותה של אוקראינה 

ישראל מגיבה ומתגרה בפוטין: לא נכיר בסיפוח
פוטין בביקורו האחרון בישראל צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בישראל כבר לא יושבים על הגדר ומגיבים להכרזתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על סיפוח ארבעה מחוזות באוקראינה לשטחה של רוסיה והם: לוהנסק, דונייצק, זפוריז'יה וחרסון המהווים כ-15% משטחה של אוקראינה.

משרד החוץ הישראלי מגיב ואומר כי "ישראל תומכת בריבונותה ובשלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה. לא נכיר בסיפוח ארבעת המחוזות בידי רוסיה. על עמדה ברורה זו חזרה ישראל פעמים רבות, כולל בימים האחרונים".

פוטין אמר בנאום שנשא לאומה בארמון הקרמלין: "אני קורא לשלטונות בקייב להפסיק את המלחמה מיד. הנושא של ארבעת המחוזות לא על השולחן, הם צריכים להבין את זה שם בקייב. נגן על המחוזות הללו בכח האמצעים שברשותנו. נגביר את תחושת הביטחון אצל אנשינו. נבנה אותם מחדש".

לדברי הנשיא הרוסי: "המשטר הפושע של קייב איים על אנשי דומבאס האמיצים. הם לא הצליחו. אנשי חרסון, זפורוז׳יה, דונייצק ולוהנסק יהיו לאזרחים רוסיים - לתמיד". פוטין הזהיר כי "המערב מסוגל להכל כדי לשמר את ההגמניה שלו. מכאן האלימות ביחס למדינות זרות, ניסיונות לפגוע בתרבויות אותנויות. הם רוצים שכל המדינות יוותרו על הריבונות שלהן לטובת ארה"ב. מי שלא מוכן - נהרס. המערב משאיר מאחוריו הרס ומוות".

"המערב לא מכבד את הריבונות של המדינות - ולכן מתנגד למשאלי העם החופשיים בקרים ובדונבאס", טען פוטין בנאומו והאשים כי "המערב מחלק את העולם ל"מדינות מתורבתות". לדבריו, "הם לא רוצים את רוסיה - אנחנו רוצים אותה! לא בפעם הראשונה המערב מנסה להרוס אותנו. נצליח להגן על עצמנו. ההבטחות לא להרחיב את נאט"ו - הופרו, האנשים שלנו קנו את הלוקש, זה מטורף! שקרים, הזיות - והם רוצים שנחיה לפי הכללים השקריים הללו".

פוטין הוסיף והזהיר כי "פירוק של ברית המועצות הוא אסון. מנהיגיה האחרונים של ברה"מ לא הבינו מה הם עושים ומה יהיו ההשלכות. אך זה לא משנה, ואנו לא שואפים להחיות את ברית המועצות. אך מיליוני בני אדם מאמינים שהם שייכים לרוסיה והם צריכים להיות חלק ממנה." אמר וזכה לתשואות מהקהל, בהם מחוקקים, מושלים, ראשי ערים, מנהיגים ואנשי דת.

חברת הכנסת לשעבר קסניה סבטלובה, המשמשת כיום כפרשנית לענייני רוסיה בישראל הגיבה לנאום וכתבה כי מדובר ב"נאום סכיזופרני והיסטרי. פוטין שוב מאכיל את עמו בפאתוס פטריוטי ושנאה למערב, מילים יפות על חופש וחרות שמאחוריהן מסתתרת הבטחה לדם ומוות. סימבולי שכל זה קורה כשהצבא הרוסי שוב נוחל תבוסה באזור לימון - צומת אסטרטגית במזרח אוקראינה".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום