מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 27°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

נחשף דגם ביתו של מנהיג אל-קאעידה שחוסל

ה-CIA חשף דגם של ביתו של איימן אל-זוואהרי, ששימש לתדרוכים עבור הנשיא ג'ו ביידן על מקום הימצאו של מנהיג אל-קאעידה לפני שחוסל בתקיפת מל"ט באפגניסטן. הדגם מתאר בית בעל קירות לבנים עם לפחות חמש קומות ושלוש מרפסות סגורות חלקית

נחשף דגם ביתו של מנהיג אל-קאעידה שחוסל
דגם הבית צילום: צילום מסך ערוץ WION

ה-CIA חשף דגם הבית בו הסתתר מנהיג אל-קאעידה אל-זוואהרי. זמן קצר לאחר חיסולו של מנהיג הטרור, פרסמו גורמים בבית הלבן תמונה שבה נראה ביידן משוחח עם ראש ה-CIA ויליאם ברנס עם קופסת עץ סגורה על השולחן לפניהם. כעת, תכולת הקופסה - דגם המתאר בית בעל קירות לבנים עם לפחות חמש קומות ושלוש מרפסות סגורות חלקית - מוצגת במוזיאון ה-CIA בתוך מטה הסוכנות בווירג'יניה.

המוזיאון סגור לציבור והגישה מוגבלת בדרך כלל לעובדי הסוכנות ולאורחיה. ה-CIA אפשרה לעיתונאים לסייר במוזיאון, ששופץ לאחרונה בזמן לרגל יום השנה ה-75 של הסוכנות, כחלק ממאמץ רחב יותר להציג את ההיסטוריה וההישגים שלה, כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

בית הדגם של אל-זוואהרי הוא החפץ הנדיר ששימש את אנשי המודיעין שבועות ספורים לפני כן. אל-זוואהרי נהרג בסוף יולי, כמעט שנה לאחר נסיגת ארה"ב מאפגניסטן שהסתיימה במלחמה בת שני עשורים שבה היה ל-CIA תפקיד מרכזי. הסוכנות שלחה את הכוחות האמריקאים הראשונים שבועיים לאחר פיגועי הטרור ב-11 בספטמבר 2001. שני עשורים לאחר מכן, היא חילצה אנשי מודיעין וסייעה בפינוי הכאוטי של אלפי אמריקאים ובעלי ברית אפגניים.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום